Site Meter

I Astrid Lindgren-land





Jag befinner mig i Astrid Lindgren-land. Havet är utbytt mot en vacker landsbygd där man kan vänta sig att se Emil komma med griseknoen borta vid ladan. Det kommer en bil i timman här på vägen utanför, skönheten och odjuret springer runt benen på mig och på håll hörs en traktor.

Det här landskapet gör mig också lugn och efter en cykeltur utefter mossiga stengärsgårdar och blommande ängar så förstår jag lite mer varför folk bor här. Men nu börjar storstadsabstinensen göra sig påmind och på fredag kommer jag att befinna mig på Djurgården. Med kontraster blir livet spännande.


Skönheten och odjuret

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan behöva lite av båda. I alla fall gör jag det. Kan inte tänka mig att bara bo på landsbygden inte heller att bara vara i stan. Jag har tur som har tillgång till bägge världarna. En lyx som jag njuter allt mer av ju äldre jag blir.

Välkommen hem igen.

2008-06-04 @ 17:27:39
Postat av: Ramona K

Ja, det är nog viktig oxå för mig med lite lagom omväxling. Klarar mig inte utan tillgång till lite stadsliv men vill inte bo mitt i smeten. Med en kort bussresa når vi stan, bibliotek mm när sådant behövs. Resten av tiden lever vi trädgårdslivet med svamp- och blåbärsskogen tvärs över gatan. Ett par, tre gånger om året lider jag av att det finns varken sjö eller hav i närheten. Då lockar Stockholms broar - och Söder och då tar det bara 50 min med tåget. Då är jag nöjd.

Må gott

Ramona K

2008-06-04 @ 18:52:47
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anonyn: Tack! Jag har fördelen att jobba på landsbygden och bo i stan så jag får lite av varje.



Ramona K: Jo, omväxling är bra för mig och för många men jag är lite avundsjuk på de som kan trivas där de är.

2008-06-04 @ 22:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0