Site Meter

Hemma



Efter 188 mil är jag åter hemma i Stockholm igen och det är med blandade känslor jag försöker installera mig i hemmet igen. Krukväxterna lever men internet är dött....ett stort fel här i Bromma fick jag veta när jag ringde supporten, tur att jag har  mobilt internet också.

Trädgårdsresan har varit mycket händelserik och jag har sett så mycket att jag har svårt att sortera allt. Nu gäller det att få ordnig på alla foton och framöver börja skriva i bloggen Trädgårdsspanaren om alla trädgårdar jag besökt men först måste jag landa här hemma.
Det jag minns starkast är nog den tidiga, lugna vandringen i Norrvikens trädgårdar, rododendron och färgchocken i Sofiero, underbara Österlen och cykelturen i Astrid Lindgren-land.

Nu återgår jag till rutinerna igen och nästa resa söderut blir i augusti då jag ska se den stora utställningen  Göteborgs lustgårdar.

Kommentarer
Postat av: matte

Välkommen hem!

2008-06-05 @ 17:00:08
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

matte: Tack så mycket!

2008-06-05 @ 17:28:39
Postat av: Lilla B

Det har varit ett stort nöje att få läsa om dina trädgårdsupplevelser och se fotona. Ta det lugnt med sorterandet och hopskrivning av trädgårdsspaning. Man kan behöva vila upp sinnena efter en sån resa!

2008-06-05 @ 17:44:39
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: sericea

Skönt att du är hemma med nya intryck och skrivklåda, och välkommen till vackra Göteborg igen i augusti!

2008-06-05 @ 17:48:24
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lite strul med att kommentera märker jag...hoppas att det ´´lagas´´

2008-06-05 @ 17:55:16
Postat av: Ramona K

....men hemma bäst. När jag återvänder från en resa upplever jag att de fina minnen från resan blir som en moln av vackra såpbubblor som följer en runt i några dagar. En efter en spricker dem - och när sista bubblan spricker är man tillbaka i den vanliga lunken. Det är ett ganska härligt tillstånd. Må dina bubblor varar länge.

Ser fram emot bilderna och texterna

Ramona K

2008-06-05 @ 18:04:09
Postat av: Anonyma Anna

Ja, välkommen hem och fy bubblan, vad jag har längtat! :)

2008-06-05 @ 19:30:36
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Det kommer nog ett inlägg lite då och då framöver. Just nu så vill jag knappt se åt en bild.



sericea: Ska blir riktigt kul med Göteborgs lustgårdar.



Ramona K: Ja det är väldigt mycket intryck om trängs nu.



Anonyma Anna: Tänk att man kan vara så efterlängtat....

2008-06-05 @ 19:42:34
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Tja, jag instämmer i kören: välkommen hem! Ibland är stendjungeln välgörande för ögonen (även om den egentligen är ganska sällsynt).

2008-06-05 @ 20:40:32
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Parkettodlaren: Några minuter på Sergels Torg och man längtar till havet....

2008-06-05 @ 20:50:55
Postat av: Anonyma Anna

"Vi får landet att växa"... men då, vilken rolig bild du tagit! :)

2008-06-05 @ 22:09:31
Postat av: Kersti

Välkommen hem. Ser fram emot att läsa mer om dina trädgårdsspaningar.

2008-06-05 @ 23:38:09
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anonyma Anna: Kontrasten mellan den lilla byn i Småland och plattan är....ganska stor!



Kersti: Tack, det kommer en spaning då och då.

2008-06-06 @ 08:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0