Site Meter

Rosens dag

Idag firas rosens dag i Sverige och jag kommer att bjuda på ett fyrverkeri av rosor här ikväll efter ett besök i en magiskt vacker rosenträdgård som jag besökte igår, ni har nog sett den här förr men den tål att visas igen.


En favorit....Celestial

Angående sena min sådd av sallad så har de flesta sorterna grott men de växer inte så fort som när man sår tidigare. De som inte alls grott är ekbladssalladen och i några lådor har inte heller den romerska salladen grott. Jag sådde säkra sorter på de platserna i stället.

Kommentarer
Postat av: Eivor

Det var en lämplig dag att fira "Rosens Dag" eftersom Rosa har namnsdag.

Det är bara att gratulera alla kossorna i hagen med det namnet :)

Vacker ros.

Eivor

2008-07-02 @ 13:21:53
Postat av: matte

ååå jag längtar! jag älskar rosor - nästan alla! Celestial är fin.. nästan himmelsk!

2008-07-02 @ 15:21:04
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Anonyma Anna

Jag som tänkte fira Aurora genom att dricka just Aurora imorgon... ;)

2008-07-02 @ 17:29:47
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eivor: Ja tänk!



matte: Inlägget snart klart...



Anonyma Anna: Idag kan du dricka Rosita.

2008-07-02 @ 17:32:14
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0