Site Meter

Högsommargrönska



Nu är vi inne i högsommaren med den frodiga och lite mörkare grönskan även om solen lyser fram en ljusare grönska här i Tyresö slottspark idag. Fåglarna tystnar allt mer, nu hörs mest ungarna som provar sina ´´röster´´. Men koltrasten flöjtar på utanför mitt fönster hela nätterna fortfarande och trots min usla nattsömn vet jag att jag kommer att sakna den nattsången när den tystnar.

Sakta vandrade jag genom parken och som de flesta säger går sommaren så fort att man inte hinner med att göra allt som man planerat. Jag tröstar mig med att vi snart är inne i favoritmånaden augusti då jag brukar vara lite ledig och då tillvaron är lite lugnare. Borta är sommarstressen, kvällarna blir mörkare, tystare och varmare. Egentligen ska man uppleva augusti på Gotland och jag har ännu inte bestämt mig helt om det blir västkusten eller om jag åker över en vecka till Gotland. Längtan dit kan nästan göra ont fysiskt.



Vägval....Gotland eller västkusten?

Kommentarer
Postat av: Panter

Jag känner starkt för båda, men du välj Gotland!

2008-07-12 @ 15:07:46
URL: http://motvillig.blogspot.com
Postat av: Ronja

Ljuvliga bilder från Tyresö slottspark. I just det området vandrade jag omkring när jag fick insikten om vilken väg jag skulle välja, men då handlade det inte om semestervalet utan min egen personliga utveckling. Det är en vacker plats tycker jag...

2008-07-12 @ 17:11:11
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Panter: Måste bestämma mig de närmaste dagarna och det är nog 50/50.



Ronja: Jag gillar gångarna i lunden runt slottet och caféet på Notholmen.

2008-07-12 @ 18:17:16
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Åsa!

Du vet, Gotland finns alltid här och du är alltid lika välkommen, ta med dig vackert väder bara :)

2008-07-12 @ 18:47:56
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0