Site Meter

Januari-musik

TernheimWinnerbäck
 
 
7 januari 2008
 
 
Idag vandrade jag på Skeppsholmen i ett januariregn och i öronen hade jag Ternheim och Winnerbäck. Anna Ternheims Separation road är nog det vackraste depp-album som getts ut på mycket länge. Fantastiska melodier med vemodiga texter och detta är mycket bra. Winnerbäcks Daugava ligger inte långt efter i depp-känsla. 

Jag har en spellista med Ternheim-Winnerbäck-Sophie Zelmani.....kan det bli vackrare deppmusik?
Vandringen idag blev då mer av meditation än motion. Hur går man fort till Ternheims Tribute to Linn, Lovers dream eller Halfway to fivepoints? Eller till Winnerbäcks Vad är det som bekymrar Sara Wehn och Tidvis.

Den här musiken passar perfekt i januari. Best of Thore Skogman får vänta till april.

Nu måste jag se Mr. Bean för att få lite jämnvikt i tillvaron!
 
 
 

Några bilder från vandringen på Skeppsholmen. Katarina kyrka syns i diset uppe på söder.
Skeppsholmen 1

Skeppsbrons Kalle Anka-gran har Tyska kyrkan i Gamla Stan som granne.
Skeppsholmen 3

Goda grannar till kungliga slottet....
Skeppsholmen 2



Kommentarer
Postat av: Trolda

Så härliga bilder! Tack för rundturen =D

Trolda - =D

2008-01-07 @ 19:48:42
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Ronja

Laleh är ju bara sååå bra!
Winnerbäck och Ternheim måste utforskas närmare, men jag är dålig på att lyssna på musik just nu. Märkligt. Jag som inte klarade mig en hel dag utan en rejäl musikdos tidigare. Jag behövde musik i öronen för att överhuvudtaget överleva.

2008-01-07 @ 21:21:29
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda: Varsågod!
Ronja: Den här årstiden då fåglarna håller tyst brukar jag ofta ha musik när jag vandrar, men det kan vara radio också, P1.

2008-01-08 @ 05:22:12
Postat av: Tommy

Såg Leonard Cohens dokumentar igår. Mycket besviken. Musiken presenterades av musiker utan någon som helst känsla för hans musik. Undantag fanns. För mig är Leonard en som alltid har funnits, som Skalle Per. Hans resa genom livet är min resa. Det var som att höra covers av Ulf Lundell. Vissa har ensamrätt på sin musik.

2008-01-08 @ 19:11:43
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tommy: Den missade jag!

2008-01-08 @ 21:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0