Site Meter

Historiesajten

Jag tänkte tipsa om en bra hemsida om man gillar historia om svenska slott eller om svensk historia i övrigt.
Egentligen är det lite märkligt att jag tycker det här med slott är spännande då jag verkligen inte är någon monarkist och tycker att högadel och aristokrati är ganska hemskt. Men idag används ju slott även av vanliga människor utan blått blod också.
Anledningen är först och främst att jag tycker om trädgårdshistoria och den bevaras bäst i slottsparker men jag tycker även att det är spännande med äldre arkitektur så jag fortsätter nog att ränna runt i slottsparker....hoppas att jag även kan göra det på arbetstid i ´´min egen´´ slottspark även i år!

Det är Nina Ringbom från Gotland som står för den där hemsidan som är mycket bra och heter Historiesajten.
En och annan bild är tagen från min kamera på den här sajten.


Kommentarer
Postat av: Eivor

Nina Ringbom har gjort en vädigt fin sida om slott. Jag tittar dit ganska ofta. Boken svenska slott och herresäten har jag också köpt, så man kan se ut något mål på sommarresorna. Tack för tipset.
Mindre troligt att jag besöker "företagen med fula namn".
Eivor

2008-01-04 @ 11:31:07
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eivor: Tror inte att namnen är så fula på de platser där de förekommer Eivor....

2008-01-04 @ 11:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0