Site Meter

Drömträdgård på Österlen

I Simrishamn finns en liten skyddad trädgård innesluten av gamla hus. När jag steg in i trädgården för två år sedan kände jag att så här ska en trädgård se ut! Till Apotekarens trädgård kommer jag att återvända...troligen redan i sommar. Jag skulle vilja se trädgården i olika perioder under året, speciellt på våren då trädgården är fylld av tulpaner. I Simrishamn är det tulpanfest 12 maj - 3 juni, man kanske borde flyga ner en helg under den perioden och passa på att besöka Haväng igen. Jag skulle då också kunna se äppelblomningen runt Kivik.
Länk.

15392-1527
Apotekarens 8 - 2006Apotekarens 7 - 2006

Kommentarer
Postat av: Karin A

Så vackert! Jag skulle gärna besöka Österlen igen. Det var flera år sedan jag var där och det var innan mitt trädgårdsintresse började spira...

2008-01-04 @ 22:36:03
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Karin A: Då är det hög tid....res dit i sommar!

2008-01-04 @ 23:45:03
Postat av: Österlentips

Knäbäckshusen mellan Kivik och Simrishamn är också värt ett besök.

2008-01-05 @ 17:23:49
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Österlentips: Tyckte att det stod Knäckebröhult....men det ligger ju Småland. Jag har varit i Knäbäckshusen vid mitt första besök på Österlen men visst kan jag besöka platsen igen. Hela Österlen är fylld med vackra platser om man letar sig ner på små vägar mot havet.

2008-01-05 @ 19:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0