Site Meter

Sveriges vackraste blomma

Tidskriften Forskning&Framsteg arrangerade en tävling förra året där svenska folket skulle rösta fram den vackraste blomman. Från januari till november hölls månadsomröstningar mellan totalt 220 svenska blommor utvalda av Bergianska trädgården. Det här läste jag i senaste numret av Allt om Trädgård. Här är resultatet:

15392-1779
1. Liljekonvalj
2. Vit näckros
3. Linnea
4. Styvmorsviol
5. Blåsippa
6. Äkta förgätmigej
7. Norna
8. Liten blåklocka
9. Kornvallmo
10. Kungsängslilja

Hallå! Var är vitsippan och midsommarblomstret??


15392-1780

För ett år sedan

Trädgårdsspanaren

Så skapar du en drömträdgård med Aftonbladet
.


Kommentarer
Postat av: Valeria

De är väl ute och reser...

2008-02-22 @ 18:58:10
Postat av: Karin A

Svårt att välja bland många fina. Vitsippor kan vara helt underbara, jag håller med dig. Härliga bilder och trevlig helg.

2008-02-22 @ 22:14:00
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Fredrik

va fina!

2008-02-23 @ 13:14:44
URL: http://www.fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: Trolda

Läste också om det på jobbet i en tidning. Håller med dig om att Vitsippan saknas!

Trolda - "Sippa" =D

2008-02-23 @ 15:50:37
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Fanny

hej! har kikat runt på din blogg och får hopp om att du kanske kan hjälpa mig och min blivande.. vi gifter oss i juni och letar förtvivlat efter en fin blomsteräng i stockholm.. gärna med lite lantlig känsla. ett stort och öppet fält som en åker, fast med massa sommarblommor. det får gärna ligga en liten sjö i närheten också. är jag ute på hal is, eller finns det ett sånt ställe som vi drömmer om? snäll om du vill och orkar hjälpa oss så är vi mer än tacksamma! mejla gärna mig på: [email protected] kram fanny & alexander

2008-02-23 @ 16:24:11
Postat av: Sten

Skärp er nu! Klart vitsippor är fina, men en blomma som absolut inte kan undvaras är midsommarblomster. Det går ju bara inte, vad blir det för en sommar?

2008-02-23 @ 16:40:54
Postat av: Malin Inspiration & design

Vad underbart fint med alla vitsippor!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0