Site Meter

Sökes - blomsteräng för bröllop i juni.

15392-1781Fanny som kommenterade på inlägget nedan söker en vacker äng för hennes och Alexanders bröllop i juni. Det ska vara en blomsteräng med vackra vilda blommor och gärna ligga lite lantligt men ändå inte alltför långt från Stockholm, ligger det vid sjön så blir det helt perfekt.
Jag tyckte att det här var ett roligt uppdrag så jag mailade Fanny och frågade om det var OK att lägga ut frågan i ett inlägg här på bloggen och det tyckte hon var en bra idé.

Ska vi försöka hjälpa Fanny & Alexander att hitta deras drömäng till bröllopet?
Finns det någon som vet en sådan plats i Stockholmsområdet?


Ulrika tipsar om Länsstyrelsens hemsida här. Tack för det!

.

Kommentarer
Postat av: Rana

Å, vilken härlig blogg. Jag vänder snart åter och insuper inspiration. :-D

2008-02-23 @ 17:31:15
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com
Postat av: Kersti

Vilken bra idé även om jag inte kommer på någon prick nu. Ska fundera lite och höra mig för.

2008-02-23 @ 20:29:33
Postat av: Ulrika

Smart idé. Det måste ju finnas flera bra ställen fast jag inte kommer på ngt så där precis på en gång.

2008-02-23 @ 22:13:35
Postat av: Fanny

du har verkligen ett hjärta av guld, är verkligen jätte tacksam! hoppas din kväll varit bra, kram fanny

2008-02-24 @ 00:42:52
Postat av: Anneli

Det låter som ett underbar sätt att gifta sig på.
Vi gifte oss i den Japanska trädgården på Bergianska. Undrar om det inte finns vackra ängar kring Hågelby i Botkyrka? Det ligger i alla fall väldigt vackert med en sjö och jag tror faktiskt att det finns en äng mellan stallarna och sjön, men är inte säker.

Tack för din rara kommentar hos mig :)

2008-02-24 @ 08:17:06
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej! Vad gulligt av dig att hjälpa min vän Fanny. :-)
Jättefint intiativ! :-)

Postat av: Ulrika

Länsstyrelsen i Stockholms län har en hemsida där det finns en utflyktsguide (under fliken natur och friluftsliv). Kanske man kan hitta ngt passande där.

2008-02-24 @ 11:55:10
Postat av: syren

Vilken underbar blogg du har!

2008-02-24 @ 15:24:52
URL: http://metrobloggen.se/abc
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack alla, vi hoppas att de hittar en vacker plats. En annan sak som är viktig är att de använder Ulf Lundells ´´Kärleken förde oss samman´´ som bröllopsmusik...utan den vågar man väl inte gifta sig?

2008-02-24 @ 16:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0