Site Meter

Morgondagen är inställd!

  • Vi utför rost och plåtskador billigt (Bilverkstad utanför Göteborg)
  • Seriösa priser (I fönster till pizzeria i Visby)
  • Jag är sjukdom, kommer morgon (Hos frisör i Stockholm)
  • Jämna pengar underlättar växlingen (Lapp i cafeterian på Högskolan i Halmstad)
  • Posten hämtas då och då, ibland något senare (På brevlåda utanför hotellet i Kittelfjäll)
  • Frigående ägg (Affisch i ett fönster till en mataffär i Göteborg)
  • Morgondagen inställd pga bristande intresse (Lapp i Medborgarhusets foajé i Stockholm)
  • Ingen parkering förbjuden (Skylt på bensinmack i Uppsala)

Tack A-B!

Trevlig Helg alla!


Kommentarer
Postat av: Claus

Ha, ha. De är värda att kommas ihåg. Morgondagen inställd kan nog bli en favorit på jobbets outlook.
Ha en skön helg

2008-02-15 @ 10:51:43
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Sten

Min favorit. "Morgondagen inställd..." ska försöka komma ihåg den och använda vid något lämpligt tillfälle. Konstigt nog tycker jag sådana här skyltar är lite charmiga, däremot avskyr jag när man delar upp ord som inte ska delas upp. En fröfirma såg jag tillhandahåller "Så anvisningar". Och det var ju inte SÅ bra! Då fick jag nästan mag ont.

2008-02-15 @ 11:09:56
Postat av: Anneli

Moahaha!!! Det är alltid lika underhållande med märkliga skyltar, jag har en favorit från Cypern:
Costas och Stavros, svensktalande cyklar med fotbroms.
En synnerligen trevlig helg önskar jag dig!
Sten, jag är också allergisk mot särskrivningar. De har blivit en pina.

2008-02-15 @ 12:05:09
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Postat av: Inkan

kanske är det SOLEN som får till det;)
Själv har jag nu njutit av vårsol i tre dagar...känns underbart.

Min skylt idag sitter på dörren till en garageinfart: "Blokera ej durren". Jag kunde bara le åt eländet.

2008-02-15 @ 13:13:43
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Claus: Ja den är fin. Tänk vad människor kan glädja varandra utan att de vet om det!

Sten: Eller den här ´´Sjuk gymnastik´´.

Annelie: Vilken underbar skylt, så passande...du måste väl ha fotograferat den?

Inkan: Det är inte lätt om man inte kan språket. Skulle själv inte vilja skriva skyltar i Grekland eller Turkiet. Solen får en att börja tro på något igen.

2008-02-15 @ 13:37:13
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Heh, jag gav maken "Broken english" i Alla Hjärtans Dags present. Jag misstänker att jag skrattade bort chokladhjärtana han gav mig på en halvtimma.

Ett axplock för oss odlare
"Vegetable staff omelett" (Indien)
"Salad a firm's own make" (Polen)
"Salad with the gardener" (Polen)

Trevlig helg!

2008-02-15 @ 14:15:27
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Parkettodlaren: Vilken härlig present!

2008-02-15 @ 15:55:58
Postat av: Ronja

Härligt! :)
Men ack så synd att de har ställt in morgondagen när det ska bli så vackert väder...
Kram

2008-02-15 @ 17:22:42
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Du har rätt...den här dagen ställer vi inte in, vi ställer in söndagen i stället. Jag tycker inte om söndagar!

2008-02-16 @ 08:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0