Site Meter

Jag behöver er hjälp!

Jag undrar om pop-sidorna bara dyker upp på startsidan eller om de
ploppar upp när ni trycker på Arkiv och de olika kategorierna i bloggen?

Om blogg.se får reda på det blir det lättare att spåra den ev. skräpkoden.
Jag får helt enkelt sluta att länka så vilt som jag gjort och låta bli youtube!
Tack på förhand!
Hälsningar Slottsträdgårdsmästaren!

Uppdatering!
Nu har jag rensat bort alla länkar till andra platser från 1 januari och även youtube-inlägg.

Vissa får popup och vissa inte. Det finns inget mer att göra....svinen som förstör bloggar och hemsidor har vunnit och kommer att fortsätta locka er att köpa diverse livsviktiga produkter.

Jag var på väg att hämta Thore Skogmans popitop.....men jag aktar mig!

Hade just kontakt med blogg.se och de säger att de bara varit med om detta två gånger tidigare, vid ena tillfället hade de kopierat en text från en hemsida och vid andra tillfället en bild....
Enligt Ann-Louise på blogg.se ska det inte vara något problem att länka till Wikipedia (som jag tycker om att göra) eller till Youtube, de ska vara säkra platser. Efter dagens storrensning på bloggen så får vi se vad som händer framöver.

I morgon ska bloggen granskas av blogg.se och hittar de ingen lösning så vet jag inte hur jag ska göra. En poppande blogg vill jag inte ha. Någon hade tydligen fått popup även på min andra blogg och det var inte bra. Hade tänkt att gå över och bara ha den bloggen om det här inte kan lösas.

Kommentarer
Postat av: Annika

Bara på startsidan. Så är det för mig iaf. Trist detdär. Hoppas du kan få rätsida på det.

2008-02-11 @ 09:11:40
Postat av: Katarina

Jag tror inte att jag någonsin fått upp reklam på din sida, oavsett hur eller vad jag läser.
Men tyvärr har ju de här pop-up fönstren blivit så vanliga att man knappt reagerar längre - men jag håller med dig det är inte kul utan bara tröttsamt.
Jag använder Firefox eller Safari som webläsare, ifall du vill veta :O)

2008-02-11 @ 09:20:53
Postat av: Katarina

Och bara för att jag sa det så bytte jag sida och letade i ditt arkiv - genast såg jag att Firefox blockerade ett pop-up fönster...

2008-02-11 @ 09:23:15
Postat av: Lilla B

Klickade in mig från jobbet. På förstasidan poppade det upp ( trots att det finns popupblockering) ett erbjudande om 250 visitkort gratis nyss.

2008-02-11 @ 09:35:12
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Annika: Tack för hjälpen!

Katarina: Suck!
Är det lika på Trädgårdsspanaren?

2008-02-11 @ 09:36:01
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Märkligt! Nu kommer inte en enda popup. Igår varje gång jag var inne. Både under förstasidan och under arkivsidor.

2008-02-11 @ 09:39:19
Postat av: Lisa

Inte nog med att det kommer upp popupfönster, som kommer trots att de ska blockeras, det startas även en "automatisk windowskonfiguration" som är så skum att jag knappt vågar gå in på din sida. Är det bara jag som råkar ut för det?

2008-02-11 @ 10:07:12
Postat av: Sten

Popupen kommer endast upp precis när sidan är laddad hos mig. Kommer endast ibland. Men när den kommmer, kommer den i början. Ibland lite snabbare, ibland efter kanske 10 sekunder. Laddning av objekt till sidan kan ju ta lite olika lång tid, så kanske det är något av objekten (t ex YouTube, som du själv misstänkte, eller något annat objekt) som ställer till det. Detta är ju inte roligt för dig, men trots allt, är det ju ingen katastrof!!!

2008-02-11 @ 10:56:38
Postat av: Katarina

Trädgårdsspanaren verkar vara befriad...

2008-02-11 @ 10:57:37
Postat av: Sten

Oj, nu var jag visst lite sent ute. Tror du gjorde rätt i att rensa länkarna från 1:a jan. Jag är inte helt säker på att det har med klick på länkar att göra. Jag brukar klicka var som helst på sidan för att scrolla med musen, och det tror jag räcker för att popupen ska komma. Men jag är inte helt säker - har inte haft någon popup på ett tag nu, men om den kommer igen ska jag testa.

2008-02-11 @ 11:01:13
Postat av: Sten

Hej igen!
Nu kom popupen igen. Jag fick frågan om jag ville se popupen, jag svarade nej. Sedan testade jag med att klicka på en "blank" yta på sidan, alltså inte på någon länk - och popupen dök upp!! Popupen gjorde reklam för Surftown.

2008-02-11 @ 11:18:17
Postat av: Åsa

Här poppar det en massa som blir blockerat, men tyvärr inte allt. Fick upp en webbläsare med reklam för en datalagringssajt. Och lämnar jag din blogg och går in igen får jag upp webläsare igen, men med annan reklam.
Går jag in på ett enskilt inlägg så kommer inga poppar utan det är när jag går in på din startsida. Inga poppar när jag klickar på arkivet heller.
Hoppas du får ordning på det för poppar är mycket irriterande.
/Åsa

2008-02-11 @ 11:45:59
URL: http://livsval.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack alla...det är bara att vänta och se vad som händer nu. Det är ju som Sten säger att det här är ju ingen katastrof direkt, antar att det finns större problem här i livet än en poppande blogg!

2008-02-11 @ 12:34:49
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Du menar att det är ett I-landsproblem? :O)

2008-02-11 @ 12:57:20
Postat av: Lilla B

Nu har nog luften gått ur popupen!
Inget har poppat upp: inga 250 st gratis visitkort, ingen reklam för Surftown eller för fina leksaker för vuxna pojkar...
Äntligen verkar bloggen återgått till det normala.
Släng in ett nytt inlägg så får vi se vad som händer!

2008-02-11 @ 14:21:05
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Hattie

Det kommer ett fönster omedelbert när sidan laddas. Jag läser varje dag och tycker att din blogg är mycket läsvärd. Det tycker förmodligen reklammakarna också.
Hattie

2008-02-11 @ 14:21:53
Postat av: Ulrika

Tyvärr!
Popup direkt när din sida kommer upp nu på eftermiddagen. Vinn lyxprylar...

2008-02-11 @ 14:28:28
Postat av: Sten

Det måste väl vara så här, att ett mindre nogräknat företag tjänar pengar på att lägga ut reklam för sina kunder (eftersom det kommer reklam för olika företag olika gånger). Eftersom du inte är tillfrågad, så är ju detta brottsligt. Det måste ju gå att spåra vilken som står bakom det hela. Kan inte blogg.se hjälpa till och lägga in en funktion som analyserar från vilket företag/program popupen kommer. Den kommer ju bara i samband med nerladdning av sidans objekt. Att somliga får popup och andra inte, tror jag inte på. Det har enligt min mening med NÄR man går till din sida att göra. Det ligger nog någon sorts timer i "trojanen". Jag fick popup 2 ggr i rad vid 11:15 tiden. Sedan dess har jag varit inne ett otal gånger utan att jag fått någon popup. Känns frustrerande om sådana här skitstövlar som förstör för andra ska få vinna.

2008-02-11 @ 16:07:22
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Sten:
Jag har aldrig sett någon popup här hos mig och jag vet andra som inte heller sett något. Tror att jag lämnar det här problemet. Bloggen får vila ett tag så får vi se vad som händer.

2008-02-11 @ 16:11:42
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Syster

Popup hos mig också bror.

2008-02-11 @ 18:47:50
Postat av: Trolda

Återigen ett pop-upp fönster! Kommer direkt när din sida är "klar" och lägger sig "bakom" din sida så det kommer fram när jag stänger ner din sida. Hoppas de fixar det men det ÄR ju ingen katastrof heller som sagt...Och din BLOGG finns ju här ändå - det är ju DEN vi vill åt!

Trolda - kramar

2008-02-11 @ 19:44:46
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Det kommer ett popup-fönster när jag går in på bloggen. Har inte kollat länkarna så jag vet inte hur det ser ut där. Popuperna är irriterande men ingen katastrof för min del. Håller tummarna för att blogg.se ska kunna lösa problemet.

2008-02-11 @ 20:44:53
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Parkarbetaren

Det dök upp en pop i samma sekund som jag kom in på bloggen; www.wixawin.com. Men jag stannar här en stund ändå.

2008-02-11 @ 22:00:45
Postat av: munken

OK, jag fick ditt meddelande. Jag låter fönstret stå öppet ett tag så får vi se vad som händer.

2008-02-12 @ 14:09:06
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: munken

Ja än har de tinte kommit någon popup det har väl gått någon kvart :)

2008-02-12 @ 14:17:08
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: munken

Jag förstår att det måste vara irriterande att få en sån grej på sin blogg !

2008-02-12 @ 14:17:51
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

munken: Tack för din hjälp....du funkar det så här långt. Måste vänta in fler rapporter innan jag är lugn.
Ha det gott!

2008-02-12 @ 14:23:10
Postat av: Lilla B

Ingen popup här. Inte på Trädgårdsspaning heller. Kollade alldeles nyss.
Det verkar som om eländet är över!

2008-02-12 @ 17:27:31
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Då vet vi vilken fil det var som spökade. Ha en fin kväll!

2008-02-12 @ 17:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0