Site Meter

Gökbyxor

15392-1763
Många namn har den vår vackra Primula veris
Guldviva, jungfru Marie nycklar, Marienycklar, jungfru Marie nyckelknippa, Sankte Peters nycklar, Sankt Pers nycklar, Frejas nycklar, himmelrikets nycklar, nyckelblom, nyckelblomster, majnycklar, himmelsnycklar, marieblomster, oxlägg, oxelägg, yxlägg, hanelägg, gökblomma, gökbyxor, hargök, harakam, sempertupp, kattstövlar, käringtand, senapsgräs. Hittade detta här.

Igår kom det där stora orangefärgade kuvertet igen som jag av tradition aldrig öppnar!

Den 12 februari fick jag tillgång till mer statistik om den här bloggen och här är de mest besökta inläggen sedan dess. Undrar just vilken mer än jag själv som är intresserad av detta?

1. Trädgårdsmässor 6 februari 2008
2. Stilla vandring 13 februari 2008
3. Startsida på Internet 18 februari 2008
4. Tulpanens hus i Åkeshov 7 februari 2007
5. Popup 12 februari 2008

.

.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Vilken underbar bild! Jag längtar verkligen efter den friska vårgrönskan...
Kram från Ronja :)

2008-02-20 @ 09:47:44
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Anonym

Igår tipsade jag dig om en bok om barrväxter. I dagens inlägg, om blomnamn, blir jag inspirerad att tipsa om ännu en bok: "Vilda växter", blomsterordlista på fjorton språk av Wandrille Micaux med illustrationer av Eliann Oddbratt, Norstedts förlag.
En bok som jag blev väldigt glad åt när den kom. Det har ju hänt, inte bara en gång, när man är växtintresserad och träffar icke svensktalande likasinnanade och har glömt det vetenskapliga namnet, att man inte kommer vidare i samtalet. Den boken ska åtminstone få följa mig när jag är på resa.
GJ

2008-02-20 @ 15:47:40
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Vi fortsätter att längta...

Anonym: Det låter som en bra bok att ha med sig på resor. Tack igen för tips.

2008-02-20 @ 23:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0