Site Meter

Gåva från norr

Ibland händer det att jag blir rörd av människors godhet.  Idag hände det igen. I ett paket från Norrland fick jag tre sticklingar av änglatrumpet och en Hibiskus och det är inga vanliga sorter utan:

Vit dubbel (den längtar jag redan efter att se blomma) och Flamenco på bilderna.


Vienna Silverstar
....och en Hibiskus Mon Ami - röd

Stort tack Calle. Jag ska vårda dem som om de vore familjemedlemmar. Jag lovar att följa upp dem med bilder.
Ha en fantastisk helg!

Det här är Calles brokbladiga Brugmansia-Vienna-Silverstar och den ser ju riktigt häftig ut! Den ska tydligen dofta underbart....hm! De här trumpeterna blir något för terassen nästa år!

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Roligt med blomsterpaket och lycka till med dem!

Trevlig helg, Slottsträdgårdsmästaren!

2008-08-29 @ 18:59:57
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Visst är det. Vet att även du fått plantor.

2008-08-29 @ 20:34:38
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0