Site Meter

I Roslagens famn

15392-1241
14 maj 2005

15392-1244
14 maj 2005

15392-1245
27 maj 2007

Tillsammans med vårfågelkonserten kan man nästan höra Evert Taubes Calle Schewens vals här. Calle Schewen bodde på Håtö inte långt härifrån.
Här i närheten har jag haft en stuga och nu i år sålde min mor sitt sommarparadis här men jag kommer alltid att återvända till de här trakterna.....idag ska jag besöka min mor och syster i Roslagens huvudstad Norrtälje.

Riddersholms naturreservat
Riddersholm är ett stort, kustnära naturreservat som ligger på sydöstra delen av Rådmansö, nära Kapellskärs hamn i Norrtälje kommun. Landskapet är mycket varierande med skogar, åkrar och betesmarker, goda badmöjligheter och vackra utblickar mot Ålands hav. Här finns ett av Roslagens största lundområden och flera artrika kärr. (Länsstyrelsens hemsida)
Från länsstyrelsens hemsida
Från naturskyddsföreningens hemsida
Från egen vandring i maj 2007


Kommentarer
Postat av: Eivor

Vackra vårbilder. Man får väl drömma sig dit igen.
Jag är väldigt förtjust i Evert Taube, men jag vill "ha" honom här på västkusten.
Kan inte riktigt förlika mig med Taube i Stockholms skärgård.
Trevlig söndag önskar Eivor

2007-10-21 @ 13:05:22
Postat av: Azola

Följde tråden " Från egen vandring i maj.. och hamnade i en vackert blomster prakt som påminde om midsommar.
Då gick vi i hus tankar och visste inte om vi skulle få det eller inte (det gick ju bra så här i efterhand) ;) Underbara bilder från Roslagen!

2007-10-21 @ 17:46:05
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eivor: Trevlig söndag själv.
Azola: Jag såg din kommentar där. Bra att allt gick som ni önskade.

2007-10-21 @ 18:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0