Site Meter

En vacker dag i maj...

......när körsbärsträden blommar och när pärlbuskens blommor fortfarande ser ut just som pärlor för att sedan slå ut i det vitaste vitt.

15392-1250


Vårens topplista
1. Det bästa med våren är att fåglarna sjunger.
2. Det andra är att man vill gå i skogen och känna värmen.
3. Att man kan höra ljudet av asfalten som är ren från grus.
4. Det är ljusare på kvällarna så att man kan gå ut och köpa glass.
5. Att man hittar snygga brudar på stranden.
6. Att man kan bada och sola.
7. Man kan gå barfota och få grässtråna mellan tårna.
8. Man känner att sommaren snart är här.
9. Man blir smått kär.
10. Man kan sticka till Spanien och hitta snygga brudar.

Emil Johansson
Kvidinge skola 5a


En ganska vacker dag utanför mitt fönster i slutet av oktober
15392-1252

Glasgow Rangers - Barcelona
Ikväll 20.45 är det dags för Champions League igen och Barcelona möter Glasgow Rangers borta. Rangers har haft en mycket bra period och kan säkert bli jobbiga att möta. Med Ronaldinho och Messi i form kan dock inte många lag stoppa Barcelona. Jag spelar på 2-0 till Barca.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej
Ja även om man kan drömma om kommande vår så är hösten inte så dum heller.
I vart fall inte en dag som denna när Sola i Kalsta är på bästa humör.
Ha,ha Jag gillar Emils topplista.
:)

2007-10-23 @ 16:17:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Gunnar: Ni i Kalsta måste ständigt vara glada med all denna sol över er. Tror att jag måste besöka den stan nästa år, har aldrig varit där. Ja Emil vet hur man ska ta vara på våren.

2007-10-23 @ 17:29:19
Postat av: Lasse

efter första halvleken måste jag säga att ronaldinho har övertygat

2007-10-23 @ 21:34:28
Postat av: Ronja

Hahaha! Ja, Emils lista var kul... :) Jag höll på att sätta teet i vrångstrupen när jag kom till punkt 5, eftersom jag trodde det var din lista... :D :D men jag anade oråd och gick ner ett par rader för att se vem författaren var...

Det var vackert med höstfärgerna i solen utanför ditt fönster.

2007-10-23 @ 22:26:16
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lasse: Jag håller med dig.
Ronja: Ha ha....nej i min ålder är man inte lika ärlig som Emil.

2007-10-24 @ 05:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0