Site Meter

Magnoliaknoppar

15392-627

Mina två knoppar av Magnolia kobus jobbar på för att snart börja blomma. Trädet planterade jag förra våren och jag trodde att trädet skulle börja blommar först om några år. Det får väl bli en magnoliafest här när de börjar blomma...på samma vis som det festas vid Vitabergens magnolia kobus blomning.
Idag har jag grävt om trädgårdslandet, gödslat med hönsgödsel och med en fantastiskt välbrunnen kogödsel och gjort klart för sådden om någon vecka.
15392-629
Länge sedan det städades?

Nu väntar jag på att Milan ska gå till final i C.L. Matchen mot Manchester U börjar 20.45 på TV6.

Dagens låt
Fullt ut.....med Ulf Lundell

Dagens jordspråk
En enda solstråle är nog
att driva bort många skuggor
Franciskus

Kommentarer
Postat av: Panter

Där fick han till det, Fransiskus!

Har läst mig igenom de senaste inläggen, att du hinner med allt! Du kan verkligen förmedla med ord och bild. Jag har också konstaterat för mig själv att jag inte ska kalla min trädgård för trädgård utan något mycket mindre, fast jag hittar inte rätt ord just nu.

2007-05-02 @ 20:02:05
URL: http://motvillig.blogspot.com
Postat av: Trolda

Härlig "kvast-bild"..=D Och det till och med matchar i färg....=D Ha en fiiiiin dag!

Trolda - Godmorgon!

2007-05-03 @ 06:45:07
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Hanna

Vad kul att den blommar redan nu. En glad överraskning förstår jag! Rolig bild med blomman och kvasten!

2007-05-03 @ 10:38:02
Postat av: Ingegerd

Ja, bilden med scilla och kvast är bland de bästa jag sett! Suveränt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0