Site Meter

Ännu en trädgårdsspaning

Trädgårdsspaning
Ny trädgårdsspaning här.
Det blev ännu ett slott och det är oftast där man hittar större ordnade trädgårdar. Det är också intressant för mig som själv jobbar i en slottspark att se hur andra slottsparker är anlagda och hur mycket intresse det finns att hålla en vacker trädgård. Spaningen idag var en fin utflykt men det är gränsfall om den skulle platsa som trädgårdsspaning då det inte verkar finnas så mycket intresse för växter där. Det har hittills blivit tre slottsparker i år men jag skulle självklart vilja att det fanns fler platser som Rosendals trädgård eller Sinnenas trädgård som är rena trädgårdar och där ett stort intresse finns för växter och trädgård i stort. Det kommer att bli många slottsbesök och besök i stadsparker framöver men jag ska försöka hitta andra typer av trädgårdar också. Tar tacksamt emot förslag.....dock inte allt för långt från Stockholm nu i år då det inte blir någon längre resa söderut eftersom jag kommer att bege mig till Gotland i augusti.

Det är viktigt att trädgårdarna är öppna för allmänheten så att den här bloggen kan att locka till besök i de trädgårdar jag spanat i. Det skulle då också vara kul med andras synpunkter. Trädgårdar ska helst besökas flera gånger under växtsäsongen då växter blommar i olika tider och en trädgård kan verkligen byta skepnad från en månad till en annan.



Kommentarer
Postat av: Trolda

Vackra bilder! Ha en fin söndag!
Trolda - Godmorgon!

2007-05-27 @ 08:11:54
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Karin A

Härliga bilder men tänk om det hade varit stora perenn och rosenplanteringar (eller något annat) där poolen nu låg. :)
Hur många nävor jag odlar? Försökte räkna efter i huvudet. Tror att det är mellan 40 och 50 olika sorter
och av några har jag flera av samma.

2007-05-27 @ 16:12:21
URL: http://uteochinne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0