Site Meter

Gå till sjöss

15392-731
Akleja - sortnamn okänt

15392-734
Rododendron ´Gomer Waterer´

15392-735
Trädgårdsiris - sortnamn okänt

En fantastiskt vacker dag med hetta i parken. Efter tretton timmars arbete i gassande sol sätter jag mig högst upp på berget med utsikt långt ut över fjärden. Ett lastfartyg är på väg ut mot havet och sakta glider det förbi nedanför mig. Får plötsligt en längtan ut på haven. Man kanske skulle ha gått i morfars fotspår och blivit sjöman.....nu var han sjökapten på segelfartyg och det var nog både tuffare och vackrare än idag.
Min gamla trotjänare Konicakameran som tagit många bilder till bloggen är allvarligt sjuk. Den har funnits i arbetsbyxornas ficka i alla väder och levt ett hårt liv med jord och sand i optiken och de mekaniska delarna låter mycket slitna nu. Kan ju inte släpa med mig den nya systemkameran varje dag och mobilkameran räcker inte till trots sida 3.2 mp. Vill Konican inte mer får jag väl skaffa en annan arbetskamera. Den orkade i alla fall ge min några bilder idag.
Aklejan vinner mark hos mig för varje år. Den blomman är verkligen mycket vacker.
Mitt rum ligger i eftermiddags- och kvällssol och är mer likt en bastu än en plats att sova på.

Kommentarer
Postat av: Syster

Åh bror! Kan ibland själv känna att det är just till sjöss man skulle vara..Kanske har vi det i blodet..
Aklejan är en jättevacker blomma tycker jag, och vita blomster vinner alltid.
Önskar dig en fin kväll på slottsmark!

2007-06-07 @ 20:32:03
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ja vi bygger oss ett nytt Hoppet och seglar ut över haven.

2007-06-07 @ 20:41:37
Postat av: Ronja

Tråkigt med kameran... de får leva ett hårt liv de stackarna...
Jag brukar ha en rejäl utmaning när det är dags att byta kamera och det är sällan jag blir riktigt nöjd. Kameran som jag har nu tar riktigt bra närbilder, men är urkass när det gäller inomhusbilder med blixt. I och för sig kanske det är sk-t bakom spakarna? Inte helt omöjligt... ;)

2007-06-07 @ 22:01:05
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Lotta

Vilken vacker vit Akleja - namn? Jag hittade en pastellakleja i handelsträdgården som är svagt limefärgad och den är så söt. Hos min syster har jag nu grävt upp blå akleja, alldeles vanlig blå men då mina försvann i vintras så är jag glad för den.

2007-06-07 @ 22:46:16
URL: http://lotta.tradgardsblogg.se/
Postat av: Ida

En vakker Iris! (:

2007-06-14 @ 22:30:44
URL: http://www.surfida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0