Site Meter

Välgödda harar

Hela parken är invaderad av stora fula harar som äter av mina växter. De ser så välgödda ut att de knappt orkar hoppa iväg när jag kommer för att försöka skrämma dem men inte ens harar är rädda för mig. De tittar lite förstrött på mig och lufsar iväg med sina märkligt utformade kroppar. I morse såg jag en av de välgödda hararna sitta utanför mina gallerinstängda bonicarosor och stirra in på de smarriga rosenknopparna.....hoppa ut i skogen och ät på någon pinne i stället....
Det är lunchrast i den tomma tysta slottsparken och det finns egentligen inte så mycket att berätta mer än att allt växer riktigt ordentligt. Både gräs, ogräs, prydnadsväxter och det som finns i köksträdgården växer bra. I perennplanteringarna är det ett litet glapp just nu innan mer senblommande perenner startar upp.
Hundratals aklejor har grott i gruset utanför de rabatter där föräldraplantorna bor. Jag kommer att ta vara på många av dem och driva dem lite större innan jag planterar ut dem på andra ställen.

För ett år sedan

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Övergödda harar, smällfeta älgar och proppmätta rådjur... Vilket elände som drabbar en odlare.

2007-07-17 @ 19:44:56
URL: http://vaxthusbloggen.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Hahaharar...=D De TRIVS med dig o trädgården - inse fakta =D
Trolda - godkväll!

2007-07-17 @ 20:37:12
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0