Site Meter

Hatt

Är det en sådan här hatt jag ska ha??

15392-918
Idag har jag klättrat på väggarna och klippt rådhusvin och vildvin. I vildvinet som ligger i söderläge häckar fortfarande fåglar och jag såg grönfinkar som testade sina ungar som dock hade svårt att lyfta från grusgångarna där de vilset sprang omkring. I vildvinet fanns alltså flera bon och jag väntar med beskärningen till nästa vecka. På bilden är det rådhusvin och här är det norrläge som inte är någon bra plats för fåglarna att häcka i så här sent på sommaren.

Söderläge

För ett år sedan...här!

Kommentarer
Postat av: Å

Tja!
Varförinte... eller vit linnekeps...
Hälsar vi från tåget mot Kalmar

2007-07-26 @ 12:24:56
Postat av: Gunnar

Hej
Det såg väl trevligt ut.Bättre än en keps tycker jag.
:)

2007-07-26 @ 14:04:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Å: Ha en trevlig vecka på Öland då. Nä...det blir nog ingen hatt. Kom ihåg att ge honom en chans...två timmar var det...
Gunnar: Har lite svårt för huvudbonader...passar inte i någonting...blir nog till att sola huvudet i fortsättningen också.

2007-07-26 @ 14:34:20
Postat av: sericea

Jag tvingar på mig en jobbkeps när solen är som värst, det är bättre än inget. men några stråhattar kommer aldrig komma i närheten av mitt huvud, vare sig som trädgårdsmästare eller inte.
sen är det upp till var o en vad man känner sig bekväm i. :o)

2007-07-26 @ 15:56:12
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Rosengeranium

Hm, kanske litet väl hålig. Jag rekommenderar en klassisk panamahatt - skuggar mot solen och släpper igenom svalkande blåst samtidigt. Passar dessutom både till trädgårdsarbete och till finkläder, och går att få tag på i rätt storlek. Min egen har jag haft i sex år, och det är först i år som den börjar se litet skabbig ut. Väl investerade pengar.

2007-07-26 @ 20:37:13
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

sericea: Jag är allergisk mot kepsar så det funkar inte.
Rosengeranium: Panamahatt blir perfekt...då ser jag ut som Gudfadern i parken. Får söka jobb i en slottspark på Sicilien i stället.

2007-07-26 @ 21:34:59
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0