Site Meter

Österlen sommaren 2006

15392-436

Bilden är från min augustivecka på Österlen förra sommaren. Huset ligger i Brantevik som är en fantastiskt vacker by vid havet. Hit kommer jag alltid att återvända. I brist på vårtecken får det bli lite tillbakablickar från sommaren i stället.
I byn finns ett sjöfartsmuseum som heter Hoppet....samma namn som på min morfar sjöfarares sista skuta. Delar av det skeppet finns på sjöfartsmuseet här i Stockholm.

Dagens jordspråk

Besök din väns hus ofta för ogräs växer
snabbt över obrukade stigar.

Ralph Waldo Emerson

Kommentarer
Postat av: Eivor

Hej,
Det finns en "parallell" till Ditt ordspråk:
"Det växer inget gräs på en racerbana" :)

Ha en bra Alla Hjärtans Dag önskar Eivor

2007-02-14 @ 13:11:29
Postat av: Gunnar

Hej
Åh underbara Österlen.Nästa gång vi åker dit blir i slutet av Maj.
:)

2007-02-14 @ 15:30:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5859
Postat av: Slottsträdgårdsmästarens

Eivor: Så sant....
Gunnar: Den tiden på året har jag aldrig varit där...måste var vackert då.

2007-02-14 @ 16:08:57
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Underbart motiv! Det är väl stockrosor som reser sig vid huset? Jag har köpt stockros-frön och tänkte starta upp dem inomhus innan jag sätter ut dem. Hoppas det kommer att gå bra.

2007-02-14 @ 21:16:05
Postat av: LindaLotta

Österlen är alltid vackert...
Och nära och bra är det :)

2007-02-14 @ 22:35:18
URL: http://lindalotta.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nästa gång jag besöker min bror i södra Skåne, skall vi åka ut till Österlen, för där verkar vara väldigt vackert.
Jag har inte varit längre österut än Ystads kust, så ett besök på Glimmingehus och österut står på listan.

Personligen är jag väldigt förtjust i Japanska trädgårdar med stenlyktor och låga växter.
Jag såg en fin en gång i Danmark, men jag kommer inte ihåg om det var på Bakken i Köpenhamn eller på Aalborgs tivoli.
Ha en fin helg - Eivor

2007-02-16 @ 15:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0