Site Meter

Frötopplistor hos Weibulls

Topplistor
Sitter och bläddrar i Weibulls frökatalog. Tycker om den här katalogen. Bra överblick över utbudet och den viktigaste informationen finns med. Vet att det finns finare och bättre kataloger men det viktigaste är att man hittar det man vill ha och få den information man behöver. Man kan ju födjupa sig mer på hemsidan som också är bra.
Här presenteras också topplistor för mest sålda fröer och guldet går till storblommiga luktärter i blandade färger.
15392-425
  1. Luktärt Mix - 2388
  2. Luktärt Old Spice Mixed - 2385
  3. Ringblomma Mix - 2072
  4. Slingerkrasse Mix - 2828
  5. Slingerkrasse Mix - 2824
  6. Luktärt låg - 2400
  7. Buskkkrasse Juwel Mix - 2848
  8. Solros hög - 2316
  9. Sommarblommor Mix - 2935
Vad sägs om den exlusiva och vågade topplista? Visst är det härligt med luktärter, ringblommor och krasse men visst borde vi väl våga oss på några andra sorter också. Trodde lejongap skulle vara med och daggsalvian, paradisblomster, heliotrop och jätteverbena borde väl kunna slå sig in på listan tycker jag.

Grönsakslistan ser ut så här:

  1. Morot Nestor - 3476
  2. Sandsenap (Ruccola) - 3584
  3. Rädisa Cherry Belle - 3700
  4. Plocksallat Australische Gele - 3532

Dagens jordspråk

Tänk efter innan du sågar ner ett
gammalt fruktträd.

Okänd (kunde varit slottsträdgårdsmästaren)

Kommentarer
Postat av: Trolda

Jag är rädd för att jag bidrar till "inexklusiviteten" där...Ingen vår utan Luktärtor! Och sen går jag och sniffar, och sniffar och sniffar....=D Men prövar gärna andra "rariteter" också. Det är så HÄRLIGT att så!

Trolda - med fröer...

2007-02-11 @ 15:25:13
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lilla B

Lika "bonnigt oexklusivt" här! Luktärtor är ett måste liksom ringblommor och krasse. Förra året hade trädgårdsmästaren på orten jag arbetar massor av Heliotroper till vrakpris. Man får hoppas på en repris.

2007-02-11 @ 16:42:18
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Anonym

På Weibulls hemsida hittade jag en växt som heter Äppelsolbrud. Doftar ananas bl a, den måste jag prova!
Våra krukväxter har fått ull-löss! Pyttesmå prickar som sitter fast på bladen som blir kladdiga. Mest på ampelliljorna som för all del inte är så tjusiga men hemtrevliga och alltid växande. Vågar jag nu sätta igång frösådd med ull-lössen kvar hemma?

2007-02-11 @ 19:51:10
URL: http://josephinespapilloner.blogg.se/
Postat av: Pallas

Oj, här har det hänt saker minsann! En fin bild på en trädgårdsmästare med vattenkannan i högsta hugg, och en fin klocka så att man kan hålla reda på tiden när man är här. Jag skulle gärna vara så tråkig och köpa en del av det som finns på topplistan, men jag vet ju att luktärter och solrosor inte går så bra hos mig. Fast jag har köpt japansk humle som får klättre lite hos mig. Om allt går som det står på påsen vill säga...

2007-02-11 @ 22:03:22
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästarens

LillaB: Menar inte att det är något fel på krasse, luktärter eller ringblommor...tvärtom men lite variation skadar ju inte....
Josephine: Tror nog att du kan börja så utan problem....
Pallas: Min klocka och bilden på trädgårdsmästaren har jag haft länge....har du bytt webbläsare? Har man en äldre version av Explorer så försvann det som finns i högerlisten längst ner så att ingen såg det. Nya Explorer och Firefox fungerar bäst i bloggar.

2007-02-11 @ 22:18:33
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Pallas

Aha! Ja, att jag inte har sett dem förut beror nog på att jag förut bloggade på en dator med äldre programvara. Så bra att jag kan se dem nu då! :-) Tack för förklaringen!

2007-02-12 @ 06:35:41
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Christina W

På min lista är det mest örter och chili.

2007-02-16 @ 08:47:34
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Emil

Hej,

Tänkte bara tipsa om att Weibulls kommit med en frökatalog igen. (Den har ju varit borta ett par år) Här kan du beställa <a hred=http://www.fromedposten.se/varumarken/weibulls.html>Weibulls</a> hela sortiment av fröer, lökar samt givetvis även frökatalogen.

Bara ett litet tips :-)

2011-02-17 @ 17:47:30
Postat av: Anonym

Hej,

Tänkte bara tipsa om att Weibulls kommit med en frökatalog igen. (Den har ju varit borta ett par år) Här kan du beställa Weibulls hela sortiment av fröer, lökar samt givetvis även frökatalogen.

Bara ett litet tips :-)



2011-02-17 @ 17:48:28
URL: http://www.fromedposten.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack Emil...jag har redan fått dem till jobbet!

2011-02-17 @ 17:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0