Site Meter

Framtid

I morgon ska jag rösta på Miljöpartiet.....som jag gjort i alla år de funnits med. Inte för att de har en heltäckande politik utan för att jag vill att miljöfrågorna fortfarande ska leva i riksdagen. De största frågorna diskuteras sparsamt inför valet.....hur viktigt är det med lägre skatter när vår miljö står inför de svåraste prövningar. Maud Olofsson har köpt en miljöbil för att täcka upp.....hon bryr sig inte om miljöfrågor. Leijonborg har annat för sig, Reinfeldt har fullt upp att charma såväl aristokrater som arbetare, Persson är bara trött och KD satsar på humor.
15392-198
Östersjön håller på att bli ett avloppsdike, luften i storstäderna blir allt sämre men politikerna diskuterar helt andra frågor...allt för att vinna röster. Det finns egentligen inget hopp för miljön men jag ska göra det lilla jag kan för att miljöfrågorna ska lyftas fram.

Forca Maria Wetterstrand...

Dagens låt: Sometimes You Can't Make It On Your Own med U2

Kommentarer
Postat av: Thomas H

Helt rätt. Fler politiker borde ta frågorna på större allvar. Från min egen horisont ser jag ännu hur solen gå upp över Järnaviken och hur vinden går igenom vassruggarna. Men jag vet mycket väl hur t.ex. forskaren Athur Granstedt får kämpa för att göra sin röst hörd i miljöarbetet. Här i trakten är vi för övrigt många som kämpar i olika stiftelser och föreningar för en bättre miljö, i stort som i smått. Det blåskimrande huset, som väcker uppmärksamhet på slätten, är centrum för en rörelse som på bred front arbetar för utveckling och bättre livsbetingelser för människan. Miljöarbetet tillhör kärnan i detta arbete.

2006-09-17 @ 00:14:05
Postat av: Bloggblad

Jag tycker också att miljön är den viktigaste frågan, fast jag tycker inte om att mp hakar på andra partier - så länge de stod för sig själva röstade jag på dem.

2006-09-17 @ 13:27:41
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0