Site Meter

Krasch!

Min nya dator har kraschat då jag laddade hem ett vanligt program från Kodak som heter Kodak Easyshare, så varning för det. Antagligen är det någon datanördig skitunge som hackat in virus i nedladdningsfilen för att förstöra människors datorer.
15392-215
Jag brukar vara noga med att bränna bilder och dokument ofta men nu är det två månader sedan och sensommarens alla bilder är säkert borta, samt de senaste arbetena i alla de arkiv och databaser som jag använder. Sent igår kväll åkte jag med datorn till en datadoktor som ska titta på den men än så länge har jag inte hört något. Räknar med att allt är borta.

Målaren har börjat i lägenheten och det luktar spackel. Själv bor jag i sovrummet nu och hoppas att få bära in möblerna på söndag igen i vardagsrummet då golvet ska slipas på fredag.

Det som är positivt är att dotter och jag fick tag på biljetter till Brasilien-Ecuador på Råsunda nästa tisdag. Biljetterna tog slut en halvtimma efter släppet.

I morgon ska jag börja jobba igen....och se om bloggen kan handla om trädgård en stund till innan vintern låter trädgårdar och trädgårdsmästare vila ett tag.

Kommentarer
Postat av: LindaLotta

Verkligen jättetråkigt med din dator och kanske framför allt, med alla bilderna :(

Stort grattis till biljetterna, det kommer att bli en höjdare!!

2006-10-03 @ 16:55:20
URL: http://lindalotta.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kanske att han kunde rädda bilderna....men dyrt blir det. Ska försöka få Kodak att ta ansvar för det som hände. Brassematchen är verkligen en ljuspunkt i tillvaron just nu. Ska bli grymt kul.

2006-10-03 @ 17:15:45
Postat av: Lilla B

Det var mycket trist! Förlora bilder är verkligen inget man vill råka ut för.
Hoppas att de kan återskapas och att Kodak går in och betalar reparation. Försöka duger.

2006-10-03 @ 17:48:05
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

LillaB: Sverker få ta hand om Kodak.

2006-10-03 @ 18:36:57
Postat av: Ronja

Vad roligt att ni fick tag på biljetter! Ta det lugnt med knät på jobbet i morgon... Må så gott!

2006-10-03 @ 21:36:03
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack Ronja...men det blev inget jobba idag eller. Vågar inte chansa utan det blir nog så att jag vilar hela veckan.

2006-10-04 @ 07:00:01
Postat av: Ronja

Det var nog bra tänkt... Ta det nu riktigt lugnt och var rädd om knät!

2006-10-04 @ 20:35:06
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0