Site Meter

Koder i natten

För en trädgårdsmästare som är lättväckt och måste upp 4.30 är sådana här nätter jobbiga. Grannarna längst ner har fest och jag var just ut på balkongen och skrek att de fick lugna ner sig men de hörde mig inte. Tror inte de hade förstått vad jag sa.....de pratar i koder eller så....som--öööööööhhhh-augglsgekä-mwvaaaaa-lömjwn. De är alltså inte invandrare utan de heter Jansson mm. Det är ett gäng yngre män som hyr en stor etagelägenhet längst ner och de är inte några män som verkar leva i vår tid. Märkligt att de förstår varandra...!! Jag försökte höra om det gick att förstå något ur ljuden när jag gick ut på balkongen....men nä!

Läser en väns blogg  att Ulf spelar Öppna landskap i Borgholms ruiner och det känns bra att ha biljett till Skansen nästa torsdag.
Måste försöka sova om det ska bli några timmars sömn innan min dag i parken ska börja igen. Nu är det bara en vecka kvar att arbeta och sedan får jag vila i två veckor.
Det märks att augusti närmar sig....det är becksvart ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0