Site Meter

Vett och etikett-bok om användadet av mobiltelefoner

En fantastisk dag i Stockholm. Just nu 12,3 grader här i Bromma. Dagen har jag ägnat åt att leta begagnad cykel åt dotter som befinner sig i Åre denna helg. Senare cyklade jag själv till Djurgården för första gången i år. Hade Ulf Lundell i mp3-spelaren och njöt av turen till kungliga Djurgården. Skulle äta lunch vid café Ekorren vid Biskopsudden men när jag väl kom dit upptäckte jag att jag saknade kontanter och de tog inte kort. Planen att sitta vid sjökanten och titta på båtar föll och jag vände tillbaka och åt en hyfsad lunch vid Park-caféet utanför Skansen. Såg att vid flera bord satt det folk och pratade i mobiltelefon samtidigt som vännerna runt om satt tysta och lyssnade. Måste vara läge att ge ut en bok om vett och etikettbok om hur man använder sin mobiltelefon. Förra året såg jag ett tonårspar på en bänk en vacker sommarkväll på Djurgården. Bägge satt och pratade i var sin mobiltelefon. Jag tycker om min telefon men kan bli oerhört stressad av att jag alltid måste vara tillgänglig. Funderar på att införa en eller två dagar i veckan då mobilen får vara kvar hemma. Vid hemfärden hade jag jobbigt att cykla uppför Tranebergsbron. När de ändå byggde om bron....varför gjorde de inte nedförsbackar åt alla håll?

Dagens låt: Halvvägs till havet - Ulf Lundell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0