Site Meter

Häck-klippning

Inget spännande jobb i parken idag. Klippte vår syrenhäck som är 90 meter lång. Känner av det i armarna ikväll. Använder elsåg men att arbeta med den i huvudhöjd är lite jobbigt. Att vara trädgårdsmästare är inte bara att leka med blommor på dagarna.

När jag kom till stan för att fortsätta med extraarbete så märkte jag den stora kontrasten mellan de olika miljöer som jag befinner mig i. Från att vara i en lugn slottsträdgård till att stressa i bilköer, avstängda vägar och hetsig trafik....snabbmat och i kön framför mig var det en zigenare som beställde mat till hela släkten....kunde inte byta kö då de andra var långa. Tror att jag gnisslade sönder mina hörntänder under den kövistelsen. Måste nog bosätta mig i en by vid havet snart. Bo granne med en äng, en hage eller en lund.....eller en medeltidskyrka. Så.....så får det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0