Site Meter

Måndagsstress

Regnet föll stilla över parken när jag anlände. Det hade dock inte kommit så mycket regn i helgen här som jag hoppats på. Som vanligt på måndagar så blir jag oerhört stressad av allt som jag vill göra på en gång...tycker att parken svämmar över av arbete just nu. Samtidigt vet jag att redan i morgon så har jag en bra veckoplan och har läget under kontroll.

 

Har satt in plan B i lejongapsplanteringarna på borggården som i år inte vill växa till sig. Nu planterar jag storvuxna pelargoner som breder ut sig som hängpelargoner. Det blir bra.

 

Vattnar sommarblomsplanteringarna och alla urnor. Det är lätt att lura sig av att det regnat men det är tvunget att känna ner i jorden med fingarna i stället för att tro att det är ok om bara jordytan är blöt. Som jag nämnde förra veckan så var jag tveksam till de stora rävsvansplantorna i gravarna. Idag tog jag bort dem och det var befriande att slippa se dem....aldrig mer rävsvans....de blir för stora och har inte något vackert bladverk vilket jag tycker är nästan lika viktigt som att blommorna är vackra. Flyttar dit vita tobaksplantor i stället. Haren fortsätter att äta av de vita lejongapen.

 

Nu börjar trädgårdsmästaren se fram mot att se folk i parken igen....både arbetskamrater och gäster. Det är tre veckor kvar till några veckors vila men det ligger fortfarande så långt borta att jag

inte tänker så mycket på det.

 

Dagens låt: Electron Blue med REM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0