Site Meter

+30

En trollsk morgondimma låg lågt över fälten runt slottet då jag anlände klockan sex i morse. Vattnet låg helt stilla och hettan var på väg. Vattnade tomatplantorna som dricker som Stockholmspojkar i Visby under juli månad.

Perennerna fortsätter att trivas och njuter av sol och värme och det blir perfekt med bevattning på natten. Honungsrosen vid parkeringen är helt ljuvlig där den kastar sig upp över den höga torra stubben av en Ask som stormfälldes innan jag kom hit för åtta år sedan.

 

Sommarblommorna i gravarna växer frodigt och nu börjar lejongapen blomma. Den mörkt mörkt röda sorten ´Black Queen´är häftig. Dockkragen blommar och snart slår Daggsalvians fräscha blommor ut. Gullskäran blommar sedan länge. Blir lite fundersam om Rävsvansen som sitter i bortre delen av planteringarna.....skulle nog inte varit där egentligen......vi får se om jag klarar av att se den där i fortsättningen eller hittar någon annan lösning.

 

Lunch vid bryggan med bad efteråt....på order av den bästa av chefer som nu semestrar i sitt sommarhus.

 

Klipper bort vissna blomställningar av Pioner och Trädgårdsiris.

 

Hade ett samtal med en Koltrast när jag grävde i jorden och han plockade de maskar som då kom fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0