Site Meter

Engsholms nya slottsträdgårdsmästare!

 Jag lämnar över trädgårdsmästarnycklarna till Bruno Pedoux. (fotograf J)
 
 
Så var det bestämt vem som blir ny slottsträdgårdsmästare på Engsholm, nu när jag drar mig tillbaka i december. Han heter Bruno Pedoux och är en trevlig fransman som bott i Sverige i många år. Tidigare har han bland annat jobbat i Stabergs barockträdgård i Dalarna, Mikado Mark & Trädgård och på Millesgården.
 
 
1 april 2018 börjar Bruno med vårjobben i den park där jag vistats och följt  växter och djur under 20 år.
 
 
Jag önskar Bruno all lycka i  ´´min´´ vackra slottspark och tror och hoppas att han även i fortsättningen kommer att utveckla och vårda trädgården med kärlek! 
 
Engsholms på bloggen - klicka här
 
 
 Var är utsiktsbänken?

Kommentarer
Postat av: Ramona Källström

En härlig bild! Lycka till önskas båda!

2017-10-31 @ 17:02:43
Postat av: Mira

Bonne chance à Bruno!

2017-11-01 @ 09:38:13
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Hasse Wester

Tack Ramona!

2017-11-01 @ 18:17:24
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0