Site Meter

Slottsträdgårdsmästaren har gjort sitt - bloggen byter namn!

 
 
I över 11 år har jag bloggat som ´´Slottsträdgårdsmästaren´´ och hittills har det blivit 3 384 inlägg med 23 572 bilder och allting finns fortfarande att se i bloggens arkiv. 
 
Sedan en tid har ju bloggen mest handlat om Stockholms parker och trädgårdar och jag tycker att det känns naturligt att bloggen nu får heta som boken och Facebooksidan - Stockholms gröna rum!
 
När jag nu för tiden försöker fånga något vackert på bild i Engsholms slottspark, så känns allting som upprepningar. Allt är redan visat flera gånger. År ut och år in. Utsiktsbänken, Drömhörnan, trädgårdslandet med Clematis Summersnow, Rosorna Stanwell Perpetual och Rosa rugosa 'Ritausma', slänten med alla nävor mm. Jag kommer givetvis att skriva om parken och fotografera så länge jag jobbar där, men bara om det är något speciellt jag vill visa.
 
Bloggen kommer inte att förändras på något annat sätt än att den byter namn, jag fortsätter som vanligt att berätta om Stockholms trädgårdar och om mina resor i Sverige och utomlands.
Många som intresserar sig för trädgård och Googlar på växter och trädgårdar, har säkert hamnat på min blogg någon gång och jag vet faktiskt inte hur Google kommer att göra med alla gamla inlägg nu när bloggen får ett nytt namn. Men förhoppningsvis kommer allt som jag lagt ut att finnas kvar på webben.
 
Bloggen har idag inte lika många besökare som för 5-6 år sedan, men det är ändå 500-600 unika besökare varje dag och det räcker gott för mig. Att läsa långa texter på bloggar är inte lika intressant idag som för 5-10 år sedan. Snabbare sociala medier som Facebook och Instagram passar bättre i vår hetsiga tid. Det är vackra och coola bilder i ett snabbt flöde som gäller. Men som jag brukar säga - bloggen är min personliga dagbok, som jag ofta använder då jag vill ha hjälp att minnas...
 
Tack alla ni som fortfarande hänger med här. Nu kör vi vidare in i framtidens gröna rum!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja dig,! Men för mig kommer du alltid också att vara Slottsträdgårdsmästaren.
Viveka fd chefredaktör

2016-10-04 @ 21:50:52
Postat av: Hasse Wester

Ja det kommer nog att hänga med ett tag till och för mig kommer du alltid också vara Chefredaktören!

2016-10-04 @ 22:11:39
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ramona Källström

Det är en rätt så naturlig utveckling. Men det finns alltid en varm plats i mitt hjärta för "Slottis"

Hälsningar
Ramona

2016-10-04 @ 22:15:49
Postat av: Meta

Det är bra att du har kvar dina fina bilder och jag får njuta av dom och se stora staden med omnejd det är så mycket jag missar av det när jag bara är där några dagar itaget hos dotter med familj på Tyresö.
Vi ses igen.Är en trogen följare även om jag inte kommenterar jämt.
Ha det gott i höstmörkret.
Meta

2016-10-04 @ 22:20:19
Postat av: Hasse Wester

Du kommenterar flitigast nu Meta och det är roligt. Innan Facebook var det många kommentarer här på bloggen.

2016-10-05 @ 06:54:07
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ylva Ljunggren

Namnet spelar ingen roll. Du berikar dagen med dina vackra bilder och inspirerar till nya utflyckter. Tack.

2016-10-05 @ 10:03:56
Postat av: Janicke

♪♪♪ Slottis i mitt hjärta ... ♪♪♪
Härligt att du fortsätter att blogga! Vad du än kallar din blogg är den så bra och värdefull.
Jag kommenterar gärna här i stället för på fb, ska tänka på det.

2016-10-05 @ 13:21:35
URL: http://janicke365.blogspot.se
Postat av: Mira

Jag ställer inte riktigt upp på "vår hetsiga tid". Bilder, texter och företeelser måste få ta tid och plats. Annars kommer det att "ta hus i helsike". Så fortsätt du på dina lugna, gröna ben. Jag fortsätter att besöka, oavsett namn.

2016-10-05 @ 16:03:13
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Hasse Wester

Tack själv Ylva!

2016-10-05 @ 19:47:55
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Hasse Wester

Ja läs här i stället för FB Janicke! Tack för att du hänger med!

2016-10-05 @ 19:48:46
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Hasse Wester

Visst är det väl hetsigt Mira! Tack för att du fortfarande hänger med!

2016-10-05 @ 19:49:34
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Jag som är tämligen ny här oroar mig lite för att något ska försvinna! Vill så gärna ha möjlighet att avnjuta inlägg bakåt i tiden. Stockholms gröna rum känns annars logiskt och bra, ingen beskriver dem som du gör! (Jorå, boken står här hemma i bokhyllan.) Att vi alla ser dig som "slottsträdgårdsmästaren" för evinnerliga tider är väl ett öde du bara får leva med helt enkelt. :-)

2016-10-09 @ 13:45:24
Postat av: Hasse Wester

Charlotta: Ingenting försvinner, utan allt finns kvar i bloggens arkiv och du kan även använda ´´sök i bloggen´´ som fungerar som en ´´Googlesökning´´ på min blogg. Fint att du har boken i bokhyllan! Hälsingar ´´Slottsträdgårdsmästaren´´

2016-10-09 @ 17:16:59
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Maya Hedberg

fantastisk blogg hälsar Maya Hedberg i Göteborg

2017-09-10 @ 19:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0