Site Meter

I väntan på bofinken...

 
 
Visst är det vår på allvar nu! Jag behöver inte längre köra i kolsvart mörker till jobbet på morgnarna och hinner på så vis se rådjur, harar, älgar och vildsvin i tid innan de springer upp på vägen. Vintergäck och snödroppar blommar och trots att sorkar har ställt till det ganska rejält i vissa planteringar, så tror jag ändå att det blir en vacker vår i slottsparken i år också. Fruktträden och clematis är beskurna och jag håller på att vårstäda parken med allt vad det innebär. Det går hyfsat bra trots mitt problem med axeln och nu även ryggen, där jag har ett bråkande diskbråck.
 
Annars är det bra och jag lyssnar varje dag intensivt efter bofinken, som är försenad i år. De senaste åren har den anlänt till slottsparken den 8:e, 9:e, 14:e och den 21 mars, men jag har sett via Facebook att den är på gång. Bofinkens sång fyller verkligen slottsparken på våren och just nu fattas verkligen den sköna sången..
 
I morgon börjar trädgårdsmässan i Kista, men jag tror inte att jag kommer att besöka den, utan väntar till Nordiska trädgårdar som börjar den 21 april. Ja, ungefär så är läget. Jag kämpar på och njuter av våren och i morgon är det fredag!
 
 Morgnarna vid bänken är magiska så här i mars månad och jag börjar dagen med att njuta en stund här.
 
Och jag signerar boken som säljs i Engsholms slottsbutik!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0