Site Meter

Semester - fullt ut!

 
Det våta gräset, den tysta staden 
det lungna vattnet 
(Fullt ut - U.L 1997) 
 
 
Engsholms slott!
 
Det gamla magiskt vackra orangeriet som finns på vår granntomt, är till salu tillsammans med bostadshuset intill!
 
Undrar om jag tänkte på semestersträndernas vågor när jag randade borggården?
 
 I år har jag minskat ner på blommor i köksträdgårdslandet. Inte samma blomsterprakt som tidigare. Jag har lärt mig att det här är ett land för grönsaker. Lite kryddtagetes finns det dock!
 
Det manchuriska valnötsträdet som jag planterade 2002 är idag ett mäktigt träd i slottsparken.
 
De onödigt goda tomaterna 'Sungold' har ännu inte mognat.
 
 Engsholms slottspark - vi ses igen den 29 augusti
 
 

Kommentarer
Postat av: Lavra

Så vackert! Din köksträdgård vill jag gärna se mer av, kanske kan du göra ett mer ingående artikel? Har ett projekt framför mig där jag ska hjälpa till att skapa en allmogeträdgård/potager i bondgårdsmiljö och är på jakt efter inspiration!

2016-08-15 @ 02:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0