Site Meter

En het vecka i Engsholms slottspark

 
30 grader är aningen för varmt för att jobba i solen utomhus. Trots hatt blir man seg i huvudet, rör sig som en sengångare och dricker orimligt många liter vatten. Nu har jag den förmånen att jag kan ta ett bad när jag blir för trött och svettig, så jag ska absolut inte klaga. Eftersom det bara är en vecka kvar till min semester så är det mycket att göra i slottsparken då den ska vara i perfekt skick när jag lämnar den nästa fredag. Man ska såklart inte klaga på denna underbara värme, men helst ska man vara ledig. Nu ska jag vila och njuta av ledig värme i helgen!
 
Torkan börjar bli svår och jag vattnar så mycket jag har samvete till. Trädgårdslandet liknar fortfarande en stor blomsterbukett - med en hel del grönsaker i! Clematis ´Summer Snow´ är verkligen helt fantastisk nu och jag undrar hur trädgårdslandet skulle se ut utan denna skönhet. Vackrast blir den när andra clematis och rosor får smyga in här och där.
 
Här finns alla inlägg från Engsholm
 
Clematis 'Madame Julia Correvon' 
 
Clematis 'Etoile Violette' och 'Blekitny Aniol'
 
 
 
 
 
Den här veckan övernattade jag två nätter i rad, vilket jag inte gjort någon gång tidigare under mina 16 år på Engsholm. Det var skönt att slippa pendla i hettan även om det är svalt i dagens bilar. Att vakna på Engsholm, ta frukost vid en stilla fjärd innan dagens arbete, är något som jag uppskattar väldigt mycket! En morgon rodde jag ut i det spegelblanka vattnet för att ta bilder över slottet och det var verkligen helt magiskt att sitta där med helt stilla vatten runt omkring sig och känna värmen redan vid sextiden. Den morgonen ska jag ha i minnet när jag fryser i en isig slottspark framöver. 
 
 
Veckan bjöd på några oförglömligt vackra frukoststunder.
 
 

Kommentarer
Postat av: Börje

Det är verkligen fina bilder som du visar. En verkligen fin arbetsplats du har. När kommer du på besök. Hälsningar B +M

2014-07-25 @ 20:01:17
Postat av: Hasse Wester

Det var länge sedan nu Börje. Semester här snart, men vad sägs om lite senare, i slutet av augusti? Tror säkert att det blommar fint hos er då också! Ha en fortsatt skön sommar och hälsa Mariana!

2014-07-25 @ 20:27:42
URL: http://slottstradgardsmastaren.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0