Site Meter

Nationaldagsvandring runt Djurgården

 Jag tog tunnelbana och spårvagn ut till Djurgården tidigt på morgonen och det var inte många som hade kommit på samma idé som jag. Djurgården var stilla och vackert och jag vandrade för en gångs skull medsols bort mot Djurgårdsbrunnskanalen. Senare fram på dagen kom stockholmarna i bilar, båtar, bussar och spårvagn för att fira nationaldagen. Då lämnade jag Djurgården!
 
Vad vore Stockholm utan Djurgården och vem vore jag utan Djurgården?
 
Blockhusudden
 
Blockhusudden
 
Blockhusudden. Djurgårdens vackraste brygga!
 
Stockholmarna njöt av den här lediga dagen mitt i veckan! Fler nationaldagar åt folket!
 
Café Blockhusporten som har öppet 10-17 har fortfarande Stockholms bästa läge tycker jag! Här blev det fika två gånger! Här med Maja, Evelina, Robin, Ingela och Alex.
 
 Underbara Djurgårdsbrunnskanalen.
 
Vid Manillaskolan blommade gullregnet tillsammans med syrenerna!
 
Den här planteringen blir jag förälskad i varje år. Den vita nattviolen märks mest.
 
 Djurgårdens besökcentrum byggs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0