Site Meter

En trädgårdsmästare i en slottspark

Jag hävdar fortfarande att pelargonsticklingarna lättast bildar rötter i vatten och de är inte alls känsliga att sätta i jord sen när rötterna blivit välutvecklade. Förra året lyckades jag med 100% av sticklingarna.

Jag har börjat vårstäda slottsparken. Varje yta som blir snöfri kastar jag mig över. Det mödosamma arbetet med att sopa upp allt grus som vi vräkt ut på gångarna sedan november är väl inte något favoritjobb direkt och när mängder av grus även hamnat på gräsmattor så blir det tungt. Men med vårsol, värme och fåglar som sjunger överallt så trivs man som en trädgårdsmästare i en slottspark och inne i slottet får man god mat och kaffe! Min status på Facebook idag blev ´´vårstädar slottsparken och nynnar på Evert Taubesånger´´.
Jag har även tagit vedartade sticklingar av några buskar i parken (mer om det senare) och de sommarblommor som jag sådde i  förra veckan har börjat gro. 

I morgon ska jag besöka Nordiska trädgårdar på Stockholmsmässan och jag har just tittat över alla intressanta föreläsningar som sker hela tiden. Det blir svårt att hålla sig ifrån dem, men man vill ju vandra runt och se vad alla har att visa i mässhallarna också och träffa lite trädgårdsmänniskor.
Apropå Facebook så har jag många vänner där som kommit dit efter att ha läst bloggen, men jag känner inte speciellt många av dem. Kanske att jag får chansen att träffa några i morgon. Så bloggläsare och Facebookvänner - om ni är på mässan i morgon...dyk på mig och hälsa om ni ser en man (eller två, J är med också) i sina bästa år, som har Engsholms slott tryckt på jackan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Hasse,

Jag har kanske inte varit den allra flitigaste av kommenterare på din blogg, men skulle ju gärna nypa tag i dig i morgon om jag känner igen dig. Om inte annat kan jag ju tacka dig igen för att jag fick låna bilder från Marabouparken.

Själv tänker jag nog dela upp mina besök på mässan. Tycker att det blir mastigt annars. Känns skönt om man delar upp det torsdag och lördag. Fotande i morgon och "mingel" på lördag. Det är ju bloggträff kl 14.00.

Hej så länge

Kristina

2011-03-23 @ 19:40:21
Postat av: Kristina Bonander

Glömde avsändare i kommentaren ovan!!

2011-03-23 @ 19:41:33
URL: http://kristinabonander.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin, Landet Krokus

Hej Hasse! Hade varit kul att hälsa på dig. Får bli en annan gång. Jag kommer bara att vara där på lördag.

Låter härligt att få börja vårstäda. Här finns det knappt någon yta alls att städa av.. bara en massa snö... Men det kommer! :)

Kram,

Anna-Karin

2011-03-23 @ 20:14:59
URL: http://www.landetkrokus.se
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Visst Kristina...nyp tag i mig bara! Jag nöjer mig med ett mässbesök och bloggträffar är nog inget för mig...

2011-03-23 @ 20:15:46
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Det får bli en annan gång Anna-Karin. Hoppas att du får en bra dag på mässan på lördag då.

2011-03-23 @ 20:17:14
Postat av: Elin

Hoppas du får en givande dag imorrn! Själv ska jag dit på fredag, för första gången! Spännande :)

2011-03-23 @ 22:54:45
Postat av: bettankax

Men så många fina pelargonbebisar du har. Äntligen ljusare tider:)

2011-03-23 @ 23:33:02
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Elin: Tack och jag hoppas att även du får en fin mässdag.



bettankax: Ja nu är det t.o.m. ljust när jag åker till jobbet klockan 5 och på söndag börjar sommartid.

2011-03-24 @ 06:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0