Site Meter

Fyra dagar


Plus 4 grader kl 6 på morgonen då jag kom till slottsparken. Helt stilla vatten på fjärden. Fågelkonsert. Morgonfika. Planterar växter i Drömhörnan. Bereder jorden i trädgårdslandet. Går en fotorunda. Hela parkens mark är som svenska flaggan av scilla och vårlök. Jag har nog aldrig sett så mycket vårlök tidigare.
Bonden harvar så att det ryker på åkrarna i torkan. Ljuvliga pajer till lunch. Till slut lämnar jag parken och det blir helg med fyra dagars ledighet, men det blir en resa till slottet på söndag för att vattna mina plantor som jag driver upp.
Ser fram mot vandringar i stan!
Jag önskar alla en riktigt skön påskhelg - det ser ut att bli kanonväder!

Kommentarer
Postat av: billan

Det är inte så långt kvar innan vårlöken blommar här hos mig med....ofattbart vad fort det går när våren sätter igång på allvar!

Det ska bli trevligt att följa dina vandringar i helgen.....njut av ledigheten och ha en skön påskhelg!

2011-04-21 @ 21:30:05
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Kersti

Önskar dig en riktigt skön ledighet. Jag var förbi i Kungsträdgården nu ikväll när som helst slår de ut, körsbärsblommorna.

2011-04-21 @ 23:51:09
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

billan: Ja nu måste vi ta vara på varje minut så att vi inte missar något. Ha en fin påsk!



Kersti: Jag hörde det av min dotter också som åt lunch i Kungsan idag. Måste nog in med kameran någon dag i påsk. Ha en fin helg!

2011-04-22 @ 00:07:10
Postat av: Katarina/Kollitott

Drömhörnan låter intressant! Här i kolonin går det undan - stora magnolian börjar slå ut, det måste vara rekordtidigt, det är ju bara april!

2011-04-22 @ 07:17:08
URL: http://kollitott.se
Postat av: michael ahlberg

Gillade Lind mixen.

2011-04-22 @ 07:29:37
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Ja det går oerhört fort nu Katarina. Hur ska man hinna se allt man vill? Man får ge sig ut och ´´se´´ i påsk helt enkelt!



Vet inte riktigt hur de tänkte där en gång men de två träd 2 och 3 från höger är askar. Man jag älskar lindar som jag vet att även du gör!

2011-04-22 @ 09:34:45
Postat av: Janicke

Jag har också noterat rekordmycket vårlök i år. På kolonin blommar massor, tillsammans med porslinshyacint, helt ljuvligt.

Ha det gott,

Janicke

2011-04-22 @ 11:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0