Site Meter

Det här är Wester(-)land...


Det här är rosen Westerland som blommar vidare...


En liten tomatprovning. Från vänster Incas F1, Moneymaker, Choklate Cherry, Bloody Butcher, Sungold och Gardeners Delight.

I vårsas fick jag höra att Gardeners Delight skulle vara minst lika god som den fantastiska Sundgold...som smakar sött som godis. Men...nu har jag svaret. Ingen tomat av dessa kan mäta sig med Sungold som blir en självklar vinnare. Gardeners var ok och jag tyckte även att Choklate Cherry hade en spännande smak. De andra smakade ungefär som ICA:s tomater, med andra ord ganska smaklösa, men det kan också bero på de solfattiga månaderna augusti och september.


Den här kompisen, en stekellarv hade hamnat mitt på gårdsplanen och jag hjälpte den in till bättre marker.



Dagens U.L. citat - ´´Jag är trött på att vara trött på mig själv´´

Kommentarer
Postat av: Skaffaren

Stekellarven ser ut att innehålla några kalorier.

2010-09-21 @ 19:21:49
URL: http://skaffaren.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ja, hade jag inte just ätit lunch så...

2010-09-21 @ 19:25:04
Postat av: Tyra

Westerland ser lite blek ut, är det höstsolen? Sungold är en favorit här också, den smakar nästan lika sött och gott som småsmå jordgubbar.

2010-09-21 @ 19:39:22
URL: http://waxholm.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Wester(-)land är lite blek den här hösten...

2010-09-21 @ 19:48:43
Postat av: Sophia Callmer

Just det sungold äger!

2010-09-21 @ 21:35:02
URL: http://sophiacallmer.blogspot.com
Postat av: Kaili

Du hade en allmän träddödare (Cossus cossus) på ditt grusplan! Ska man hjälpa dem?

2010-09-22 @ 20:46:23
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Absolut Kalili...en träddödare har väl också sin plats i naturen?

2010-09-22 @ 20:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0