Site Meter

Ser rött



Acer palmatum ´Osakazuki´

Fototävlingen är över och nu återgår bloggen till det vanliga igen. Den här tiden finns inte så mycket att visa från parken...trodde jag. För det finns några riktiga tuffingar kvar ännu, som verkar stå emot allt väder. Det har varit många minusgrader och i fredags låg ett täcke med snö över slottsparken. Trots det så kämpar några rosor vidare och anstränger sig fullt ut för att gå i blom. Jag är inte riktigt kompis med den röda Ingrid Bergman här överst...i vanliga fall. Men nu tar jag av mig hatten för denna kämpe som blivit betad av rådjur hela sommaren men aldrig gett upp och just nu är den ståtlig som den äkta Ingrid Bergman och är en av de allra sista blommorna i trädgården för i år. Jag lovar att aldrig mer snacka skit om dig Ingrid.

Annars är det lövjobb som gäller nu. Tungt lövjobb. Men vi har koll... J och jag. Mitt 40:de höstarbete ska nog bli klart framöver.

En dag utan mobiltelefon och dator i parken. Morgonen var lite förvirrande då även plånboken lämnades hemma.
Priset till Lars Forslin kommer jag att överlämna personligen på onsdag. Vi bor ju i samma by!


Vidjehortensian är nästan lika vacker i det här stadiet tycker jag.


Slutet är nära tänker den gråtande rosen Westerland.



Clematis viticella


Stanwell Perpetual...vad säger man? Den blommar ännu!


Tack Chanette i köket för det fina fotbolls-hjärtat. Ha nu en skön vinter i Asiens värme!



Kommentarer
Postat av: Eva

Jag tycker att det finns en skönhet i vissnandet och döendet - i alla fall när det gäller blommor. Övrigt döende kan jag så gärna avstå ifrån, säger

Eva

2010-10-25 @ 19:11:27
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eva: Håller med dig!

2010-10-26 @ 16:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0