Site Meter

Ölands skördefest 2010





Vad är väl en skördefest på Öland utan pumpor! Hela ön var fylld av pumpor och utanför varje hus och vid varje gård fanns pumpor, grönsaker och marschaller under konstnärsnatten. Då var det öppet i alla ateljeer och butiker och det var vekligen skördefeststämning på hela ön. Själv hittade jag inget i konstväg som jag ville investera i så jag gick lös med kameran på pumpor av alla slag i stället.
Vid Eriksöre var det stor trängsel i mörkret och gärdena var fyllda med parkerade bilar. Det blev mat vid Blå porten i Alby och på lördagen vid Bo pensionat i Vickleby. En skön helg på en skön ö.





I Segerstad besöktes Jags museum...


...och besöket i ett café i Triberga blev perfekt efter resan runt hela södra Öland.


Jag vet flera som går i gång på traktorer...varsågod!



Jag fick återvända till det vackra torpet i närheten av Färjestaden igen...där jag bodde i början av juni.
Tack!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Så lätt det är att njuta av Dina bilder.

2010-10-03 @ 19:24:43
Postat av: Anonym

Oj med pumpor! Ser ut att vara vackert på Öland så här års. Traktorerna ser ut som min grannes, han samlar på dem, när han kommer körandes i dem ser han lycklig ut, riktigt lycklig.

ha en bra vecka!

2010-10-03 @ 21:41:14
Postat av: Tyra

O ljuvliga skördetid!

2010-10-04 @ 08:37:32
URL: http://tyras-potager.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0