Site Meter

Allt om Trädgård i parken

 
Idag fick vi på Engsholm besök av Allt om Trädgårds redaktion som skulle ha en dagkonferens och även lyssna på ett föredrag av Lena Israelsson. Jag gick några timmar i parken med alla dessa trevliga människor som tyvärr kom till ett mulet och blåsigt Engsholm denna oktoberdag. Jag kände mig tvungen att berätta hur det brukar se ut på sommaren, när vattnet runt om parken ligger spegelblankt, då solen värmer och fåglarna håller konsert i grönskan. De kan ju i och för sig se bilder från sommaren i bloggarkviet, men för att de verkligen ska få uppleva den där vackra försommarkänslan i parken så försökte jag locka hit dem igen, i juni nästa år. Det var riktigt trevligt att ha dessa gäster på Engsholm idag.
 
Allt om Trädgårds tidigare redaktionschef Viveka Ljungström har nu blivit chefredaktör. Jag är helt övertygad om att Viveka kommer att bli en helt strålande chefredaktör för Nordens största trädgårdstidning, trots att hon inte tycker om nävor, förutom Sweet Heidy och vit brunnäva.
 
 

Kommentarer
Postat av: Leif

Lite synd att dom kommer nu när det börjar att bli höst.

2010-10-06 @ 21:58:44
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Leif: Ja det hade varit roligare att visa parken i maj, juni eller juli. Men vi hade en trevlig stund idag.

2010-10-06 @ 22:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0