Site Meter

Frostigt

Ligger lågt - ligger lägre än en sjunken båt...

Kommentarer
Postat av: Hannu Sarenström

he he he lägre än en sjunken båt. Roligt. :)

2010-12-04 @ 08:47:20
URL: http://hannu-s.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Vackert!!!

2010-12-04 @ 08:48:28
Postat av: Claus

Vackert med frosten som skapar sina vita trädgårdar

2010-12-04 @ 08:49:39
URL: http://www.stubbergaard.se/wordpress
Postat av: Eva

Verkligen tjusigt, men det ser väldigt kallt ut!

Eva

2010-12-04 @ 09:00:45
URL: http://medfingrarnaijorden.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Hannu: Lånade ord av en rockpoet från Stockholm och Österlen...



Mariana: Motvilligt måste jag medge att det är hyfsat vackert.



Claus: Jovars...



Eva: -30 eller så.

2010-12-04 @ 10:02:13
Postat av: billan

Vackra frostvita bilder!

"Långt till sommaren, långt till vår, tänd en brasa och torka dit hår.Bärga båten och lägg upp den på land, snart ska vi segla igen"......

Trevlig helg!



2010-12-04 @ 10:33:35
URL: http://www.auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Michael Ahlberg

En Afrikan uttalar sig om Sverige och våra årstider:

Jag förstår att ni tror på ett liv efter döden.

Allting verkar dö här uppe under vintern för att sedan födas på nytt på våren...

2010-12-04 @ 12:49:06
Postat av: Boije

Fina bilder. Blir en sådan speciell känsla med den blåvita rimfrosten och snön. Och vilken härlig grind!, ser verkligen ut att leda in till Narnia! :)

2010-12-04 @ 15:47:26
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

billan: Tack för de Uffe-raderna! Trevlig helg till dig också.



Michael Ahlberg: Intressant tanke! Men det är nog därför vi är så oroliga och stressade här. Många säger att det är så bra med våra växlande årstider. Själv skulle jag bli lugnare och trivas bättre om inte årstiderna stressade fram och klimatet skiftade hela tiden.



Boije: Jag tänkte faktiskt också på Narnia när jag såg bilden.

2010-12-04 @ 19:04:35
Postat av: Eva

Vidrigt vackert!

2010-12-04 @ 19:52:30
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Anita

Underbara bilder men jag förstår dig. Gillar man inte vinter ligger man nog väldigt lågt just nu. Jag tycker att det är vackert när jag är inomhus men varken jag eller min kamera trivs just nu utomhus. Jag längtar till våren.



Nu har jag tittat på dina bilder igen. Den översta är helt fantastisk. Vilket ljus! Och så den blåvita rimfrosten mot det svarta tornet där julljusen lyser. Bara så vackert.

2010-12-04 @ 20:56:53
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Prästgårdseva

Som min namne skrev:

Outhärdligt vackert!

Jag slirade först förbi det första fotot och drunknade i det andras skönhet. Blicken och lusten sögs ut i det kalla. Det smärtsamma men sugande vackra kalla.

När jag inte uthärdade längre, backade jag och landade i den första bilden. Som betraktare står jag ute i kylan. Utanför. Ser röken ur skorstenen. Rök, som betyder värme. För den, som är där inne.

Skymtar ljusen i kronorna i fönstret.Fantiserar om hur det vore, att vara där. Inne i värmen, i gemenskapen.

Två utsökta, vackra bilder, som väcker fantasier och ger associationer. Som bra bilder gör.



Kram

Eva



2010-12-04 @ 21:55:52
URL: http://bakomhacken.blogspot.com/
Postat av: Annika

Underbar bild. Det är verkligen magiskt med frostiga/snöklädda träd! En juldagmorgon för några år sedan gick jag omkring Allén, som är det parkstråk som löper utmed Vallgraven i Göteborg, och kunde njuta av de snöklädda gamla träden och inte minst tystnaden....Just detta stråk är vanligtvis förstört av en massiv ljudmatta från hetsig biltrafik. Men den timmen där och då kändes unik - en stund att minnas....



Nu rapport från Majorna i GBG: Det snöar och blåser kraftigt och jag kan lyxigt sitta inne och titta ut. Sade ifrån på jobbet att jag helst inte ville delta i snöröjningen till helgen pg.av en seg halsinfektion. Det är verkligen sällan vi trädgårdsarbetare som är involverade i snöröjningen verkligen kan njuta av snöfall på helgen utan att känna nervositet...Men imorgon på jobbet blir det ändå allmän översyn av området med kompletteringsskottning och halkbekämpning..oh,yes we know what to do...så jag fortsätter njuta hela dagen idag!

2010-12-05 @ 09:15:20
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eva: Just så!



Anita: Vi längtar vidare och jag försöker finna mig i tiden jag befinner mig i...



Präsgårdseva: Ja det blir lite besvärligt det där när man måste erkänna det vackra i all den här isande kylan...

Tack för dina ord Eva!



Annika: Visst dämpar snön ljud...och det är kanske den enda fördelen med snön enligt mig. I 40 år har jag röjt snö varje vinter och när vi hade vårt familjeföretag fick vi rycka ut när som helst. Ständigt på pass. En julafton på eftermiddagen gick jag på Malmgårdsvägen på Söder och handskottade gårdar...i fönstren kunde jag se människor sitta vid sina julbord. Inte konstigt att man inte hoppar högt av glädje när snön faller.

2010-12-05 @ 10:19:58
Postat av: Kersti

Vackrare igår, varmare idag. Föredrar -5 ungefär när det nu envisas med att vara vinter. Temperaturer runt 0 är outhärdligt, kryper under skinnet. Värmer mig med dina bilder från Bergianska.

2010-12-05 @ 15:40:45
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Kersti: Jag föredrar nog +5 under hela vintern faktiskt...

2010-12-05 @ 21:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0