Site Meter

Otålig väntan


Svalörten börjar så smått att fylla backarna runt slottet...nästa vecka lär det lysa helt gult.

April är en ganska jobbig månad. Förändringarna i naturen och i trädgårdarna sker så långsamt. Man vill att träden ska börja grönska och att planteringarna ska fyllas av blommor och grönska. Man är trött på nakna träd och tomma planteringar nu...det har jag i och för sig varit i 6 månader...
På lördag går vi in i maj, den vackraste månaden i Sverige. Då ska senare fruktträden och syrenerna börja blomma. Måste använda det där allra sista tålamodet som finns kvar efter den här vintern.

Annars har jag skolat om plantor idag, fixat i ordning hallonlandet inför plantering och jag fick god hjälp av Andreas från köket som gjorde en bra insats i köksträdgårdslandet...tack för det!
I morgon har jag en ledig onsdag och ska försöka göra något bra av den.


Andreas

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vad söt han är, min fina pojkvän!

2010-04-28 @ 10:44:55
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ja och duktig är han också Jennifer. Han kan ta över som slottsträdgårdsmästare när jag jobbat klart.

2010-04-28 @ 11:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0