Site Meter

Direktsändning igen...

 

  • Direktsändningen börjar med att jag inte kan sova. Klockan är halv två och det är 2 grader varmt ute. Nu när Hammarby inte finns kvar i allsvenskan så gläds jag åt BP:s seger. Nu väntar jag in en historia.
  • Jag har ännu inte bytt väckningslåt i mobilen. Uffes En historia väcker mig fortfarande. ´´Jag hörde en historia, om en man som var på driv, han visste inte längre, vad han ville med sitt liv´´. Stämmer inte alls på mig...jag vet exakt vad jag vill med mitt liv. Tar en morgonbild över Kungsholmen. Tar ingen frukost här hemma. Snabb titt på Internet. DN:s webbnyheter. Kollar lite inför kvällens stora match. Semifinal i Champions leauge mellan Inter-Barcelona. Sneglar på deklarationen...suck!
  • Med hyfsad stadig blick tar jag 307:an upp på 4:an och drar söderut.
  • Tittade in över stan från Essingeleden och såg alla kyrktornen i soluppgången.
  • När jag passerade de märkliga husen på slätten funderade jag över varför 90% av alla låtar som spelas på radio handlar om olycklig kärlek? Måste leta fram den där CD:n med glad musik igen.
  • Frukost med J när jag kom fram klockan 6. Solen gick upp över spegelblankt vatten. Nu kastar jag mig över parkens vårstädning igen.
  • När jag tog namnet till bloggen en gång i tiden så var det med glimten i ögat. Det låter lite fint med slottsträdgårdsmästare kanske och visst är jag ansvarig för en slottspark men oftast så jobbar jag som vilken trädgårdsdräng som helst. Som när jag nu krattar bort mängder av grus från gräsmattor efter vinterns snöröjning. Inte något direkt spännande jobb...
  • Försöker få tag i någon på banken som kan ge mig tips om min oförklarliga deklaration.
  • Fick tag i någon på banken...som hjälpte med med min oförklarliga deklaration.
  • Åt en fantastisk kycklingpaj på lunchen.
  • Tog en tur med kameran i parken.
  • Vi räddade två sädesärlor som fastnat i ett stuprör. Kunde nästan känna deras frihet när de flaxade iväg in i vår våriga slottspark.
  • Åter till vårstädningen.
  • Kaffe.
  • Översyn av sommarblomsådden. De sent sådda lejongapen kommer inte att var så kraftiga när de ska ut i parken i månadsskiftet maj/juni. Tomatplantorna växer bra. Det är en aning för kallt i vårt blomsterrum inne i slottet och 400 watts lampan ger inte optimalt ljus...men plantorna växer i sin takt. Paradisblomstren grodde inte...i år heller, men annars ser det bra ut.
  • Köpte nya arbetsskor på hemvägen. Lätta skor...i jämförelse med vinter-Graningekängorna. Kommer att röra mig som en kalv på vårbete i parken i morgon...
  • Hemma. Kaffe igen. Bloggar. Badar.
  • Fått en räkning på 900 som det kostar per år för att behålla en gammal hemsida som säkert äv viktig för många men som jag själv tappat intresset för.
  • Deklarationen färdig och det är fyra timmar kvar till matchen.
  • Handla på torget.
  • Mat
  • Så! Nu räcker det!


Från mitt fönster kl. 04.55


När jag kom fram till Engsholms slott kl 06.02



Orientalisk julros


Påsklilja Tête-a-tête
Bilden är inte från slottsparken utan från Stora Skuggan
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jaha ja, fotboll. Då säger jag hallå till trädet bakom taket. Vilken uppstickare!

2010-04-20 @ 02:37:23
URL: http://natureasis.blogspot.com
Postat av: Lena

Kvällens match men hallå!! Det är väl ändå skånederbyt som HIF kommer att vinna!

Postat av: Monika

Vad vill du med ditt liv?

2010-04-20 @ 09:22:31
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Annelie: Ikväll är det den stora matchen!



Lena: Jo den är stor men kan inte direkt mätas med en semifinal i CL och då Barca är inblandad.



Monika: Ja du...

2010-04-20 @ 09:36:25
Postat av: Anonym

Sömnproblem - I-landsproblem? Ett trist sådant när man en hel dags arbete framför sig.

Val av glad musik är sannerligen personligt. Glad musik för mig är vackra Mozarttoner. Med sådan musik strömmande ur högtalaren blir jag lugn, harmonisk, kreativ, och glad.

Trädgårdsjobb är väl till 90 % ett väldigt ospännande fysiskt arbete, men vilket härligt ospännande fysiskt arbete! Och kreativt. Och tungt. Och svordomsalstrande... Bättre arbete kan inte finnas!

Tycker Eva

2010-04-20 @ 10:17:12
Postat av: EvaP

Jag tror det är lättare att skriva när man är ledsen och just om kärlek är allra lättast. Själv skriver jag en hel del och i kväll ska jag ha en uppläsning, där en av tre noveller är en ledsam kärlekshistoria - de andra är kanske inte skrattfester men i alla fall "må bra".



Jag ska minsann göra som du, skrapa ihop glad-låtar.

2010-04-20 @ 10:18:07
URL: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eva: Jag brukar lägga i en trave Haydnkonserter när jag befinner mig i en klassisk lyssnarperiod....och jag älskar mitt jobb!



EvaP: Jo så är det nog...undrar varför jag skriver så mycket i bloggen...!

Lycka till med uppläsningen.

2010-04-20 @ 15:49:42
Postat av: Annelie

Du tar så VACKRA bilder att det känns alldeles underbart att leva, TACK snälla Du

2010-04-20 @ 22:33:43
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Annelie: Fint att du gillar bilderna. Ha en fin dag!

2010-04-21 @ 04:58:46
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0