Site Meter

Skit i det du....




Under många år har vi gått här i Riddersholm på Rådmansö just den här tiden och idag var det min mor och syster som gjorde mig sällskap. Det var varmt och soligt och korna låg och latade sig och såg ut att trivas med livet.
Tror att jag ska bli en ko i nästa liv. Tänk att bara äta, vila och sova....inga stämpelklockor eller tider att passa...bara äta och lägga sig under en blommande hägg när man känner för det men att stå fastkedjad i ett bås inomhus i ett halvår kanske inte är lika lockande.
De här korna verkade väldigt avslappnade och kärleksfulla och även om jag har en liten släng av koskräck så kändes det lugnt att passera här.

Rubriken har inget att göra med kornas produktion av gödsel utan handlar i stället om rosenfinken som hördes hela tiden här. Den brukar komma till slottsparken också men jag har inte hört den ännu. Sången brukar enligt engelsmännen låta som ´´pleased to meet you´´  men nu hörde jag på radio att man kunde använda svenskan och att den då skulle låta ´´skit i det du´´. 






Riddersholm 2005
Riddersholm 2007
Dagens låt
.

Kommentarer
Postat av: billan

Inte så tokigt att bli ko i nästa livet, men isåfall vill jag inte ha en plastbricka med nummer på i örat utan ett riktigt namn typ Rosa eller nått sånt.

Apropå dagens låt tänker jag lyssna på Persons Pack snart. Jag skall på Stora Skuggan, muskikfestivalen i kungliga huvudstaden 12-13 juni.

Må så gott och ha en bra vecka!

2009-05-31 @ 20:30:18
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

billan: Aha...ska kolla vilka artister som är med..kanske är något man kan se?

2009-05-31 @ 21:46:40
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: billan

Gamle Neil är där, enda spelningen i Sverige!

2009-05-31 @ 22:49:07
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Kerstin

I torsdagskväll fick jag för mig att gå ut och gå, en sträcka som jag inte gått sedan min promenadkompis dog för nästan två år sedan. När jag gick utmed en betesmark,träffade jag på fem kor som jag pratade med, och en som gick för sig själv. Det var som hon ville säga något, hon tittade på mig med stora bedjande ögon som bara kor kan, och hon råmade försiktigt. Då hörde jag ett ljud till, det lät som en kalv och mycket riktigt, hon hade fått en kalv. Jag pratade med henne lite mera och när jag sa att jag ska tala om att du fått en kalv var det som att hon blev lugn, hon vände på sig och började beta. Jag ringde bonden och han skulle hämta dem. Det kändes bra.

Mina barns kusin har spelat bandy i Rådmansö, så där har jag varit på bandymatch / Kerstin

2009-06-01 @ 00:18:18
Postat av: Londongirl

Oj! Jag visste inte ens att det fanns takvandringar i Stockholm! Hur har jag kunnat missa det? Jättehärligt verkar det vara.



Bergianska är fint. Jag trivs där men nu har jag inte varit där på ett tag....måste nog dit och titta på alla inställsamma pioner. Jag tycker så mycket om dem.



Men vilken eländig otur med bilen!

2009-06-01 @ 17:44:57
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Azola

Vilka sötnosar....



Dina bilder är så somriga och soliga...! =)

Du "slottis".. snart är det sommar igen!

2009-06-02 @ 15:22:04
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

billan: Just ja...så var det ju.



Kerstin: Liv kommer och går. Fint av dig att höra av dig till bonden.



Londongirl: Bilen går att laga...ingen stor sak. Tycker absolut att du ska besöka Bergianska ....men passa dig för de stora stenarna vid parkeringen.



Azola: Det är ju sommar nu Azola...

2009-06-02 @ 18:21:07
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anneli

Där gick vi för ett par veckor sen. Väldigt fint. :)

2009-06-08 @ 07:57:41
URL: http://ungtant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0