Site Meter

UEFA Champions League


Utanför mitt fönster

En förkyld vecka....det som man i stort sett orkar är att se fotboll på kvällen nu när det är Champion league-vecka.
Den bästa underhållning man kan få och dessa lag är nu klara för kvartsfinal:
  • Liverpool - England
  • Bayern München - Tyskland
  • Villareal - Spanien
  • Chelsea - England
  • Barcelona - Spanien
  • Manchester United - England
  • Porto - Portugal
  • Arsenal - England
Kvartsfinalerna lottas fredag den 20 mars. Låt Barca slippa något av de engelska lagen tack.....
Anmärkningsvärt är att inget italienskt lag gick vidare, däremot fyra engelska lag.

Finalen spelas i Rom den 27 maj.
Någon som vill tippa vinnaren?

Champions League-finaler under 2000-talet.

2007-2006  Manchester U - Chelsea 1-1 efter straffar 6-5
2006-2007  Milan - Liverpool  2-1
2005-2006  Barcelona - Arsenal  2-1
2004-2005  Liverpool - Milan  3-3 efter straffar 3-2
2003-2004  Porto - Monaco  3-0
2002-2003  Milan - Juventus  0-0  efter straffar 3-2
2001-2002  Real Madrid - Leverkusen  2-1
2000-2001  Bayern München - Valencia  1-1  efter straffar 5-4

Den bästa av alla sportsidor på nätet Eurosport
Dagens låt

För ett år sedan

För två år sedan

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Klokt att planera in förkylningen när det finns nåt att se på TV! Ute är det ju vinter igen, även i Stockholm vad jag förstår!? Så bädda ner dig i sängvärmen, inta välbeprövade huskurer och njut av fotboll! Krya på dig hälsningar från ett vitt Gotland!

2009-03-11 @ 19:26:07
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Aaah

Här kollas det på Zlatan i afton... :)

2009-03-11 @ 20:41:41
Postat av: Londongirl

Jag vill också ha såna där kanaler som man kan se fotboll på!!

2009-03-11 @ 21:23:50
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Anita

Du får krya på dig från förkylningen och bänka dig framför TV:n. Imorgon är det ju ett nytt trädgårdsprogram också som du redan uppmärksammat i din blogg. Kombinationen trädgård / mat är något som kommer att tilltala mig. Det programmet ser jag fram emot. Men först ska torsdagen klaras av.



Ha nu en bra dag även om den blir snuvig.

Anita

2009-03-12 @ 06:35:01
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Kalle

Krya på dig medan våren drar sig tillbaka ett tag.

Jag har ännu inte orkat skotta bort allt jag

tänkt efter all snö som vräkt ner under veckan.

2009-03-12 @ 07:57:06
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Åsa: Tack! Stockholm är inbäddat i ett snötäcke men det ska tydligen bli varmare nästa vecka.



Aaah: Zlatan har spelat färdigt i årets C.L. Du får kolla in Messi, Iniesta och Xavi i stället...



Londongirl: Ja, det är viktiga kanaler om man är fotbollsintresserad.



Anita: Ja i morgon ska jag kritiskt granska det nya trädgårdsprogrammet. Ha en bra dag du också Anita.



Kalle: Tack! Ja nu får snön smälta bort. Det blev inget vinterbesök i Grisslehamn men jag satsar på ett vårbesök i stället. Ha det gott och hälsa A-M.

2009-03-12 @ 09:27:54
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: inger sundström

jag tittar på hasse o tages gamla revyer

de måste ha haft jättekul då

så unga

så vackra

så fyndiga

finns det sådana människor i dag??

2009-03-12 @ 12:20:45
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

inger sundström: Humor ändras ju med tiden och Hasse och Tage hade en speciell känsla att vara samhällskritiska med värme och jag tror att det har större effekt än att vara för vass.

2009-03-12 @ 14:10:23
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0