Site Meter

Hav utan hamnar

Gratis Spotify



Jag är osäker på om jag kommer att stå där på Skansen den 23 juli och lyssna på Uffe igen....jag trodde att han skulle överraska mer i låtvalet. Tror inte att jag orkar höra hans allsångslåtar igen....jag spelar Evangeline i bilen i stället.
Här är turnéplatserna.
här skriver Anders Nunstdet i Expressen
Intervju i Aftonbladet
    


Bild från Expressen.

Setlista från Föreningen Backstage.


26/6-09
Setlista turnépremiär
Peace and love, Borlänge
1. Omhaha
2. Rött
3. Jag gav bort allt
4. Folket bygger landet
5. Hav utan hamnar
6. Rik man
7. Posörerna
8. Skaka på dom
9. Om sommaren
10. Förlorad värld
11. Sextisju, sextisju
12. Vid din grind igen (Första partiet)
13. Hon gör mej galen
14. Kär och galen

EXTRANUMMER:
15. Medley: Gott attleva / Fem minuter / Tillsamman vi två / Öppen väg, öppen bil / Hela huset skakar / Om jag hade henne / farligt farligt, härligt härligt

EXTRA EXTRANUMMER:
16. Gå ut och var glad

Kommentarer
Postat av: billan

Håller med om att låtvalet var lite si och så!

Men Du slottis, Peugoten och Evangeline har du ju de andra 364 dagarna, klart du ska gå på Skansen......

Jag komnmer i allafall att stå längst fram på fredag, hoppas på att få höra Evangeline och Lär dig älska mörkret! Uffe är ju alltid Uffe, och icke att förglömma Barken, me love......

Dessutom blir jag så lycklig nu för tiden av att Uffe ser så glad och harmonisk ut, minns på 90-talet när han raglade fram och hade sin textpärm på ett notställ....Tragiskt!

Men jag var där då och klart att jag är där på fredag!

Må så gott i sommarvärmen!

2009-06-28 @ 22:28:46
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

billan: Nja...det ska mycket till innan jag går upp till Skansen...då får han byta ut många låtar först. Av de som han startade turnén med gillar jag 5-6 st. Hörde att han var lite tjurig i Kiruna...ilsken på fotograferandet mm. Märkligt nog gillar jag när han är lite tjurig och arg...

Ska bli kul att höra vad du tycker på fredag. Ha det gott i hettan du också!

2009-06-28 @ 22:57:18
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tusen tack för Spotify-tispet! Det funkar perfekt...



All sol till dig!

:)

2009-07-04 @ 10:40:56
URL: http://rebeckasadbom.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Rebecka: Varsågod! Spotify är verkligen perfekt!

2009-07-04 @ 15:13:01
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Maria S

Hej!



Å, om han vore här i Umeå skulle jag stå "längst fram". Besökte Vita Bergen och Uffes skrivarstuga på 70-talet tidigare i veckan.....Jag är mycket nöjd över den upplevelsen och ser till att lyssna här hemma...just nu går OMAHA för högvarv...."Din tid är ute" är bara en höjdare, lixom egentligen de flesta låtarna. Kan inte ens bli less på "Pissväderspolska"

2009-07-10 @ 19:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0