Site Meter

Zlatan i Barca


Bilden lånad av DN

Det här blir nog kul när serien börjar. Jag har haft lite problem med Zlatans attityd mot sina medspelare när han inte får de passningar han vill eller om någon av lagkompisarna missar något i spelet. Han har tydligt visat vad han tycker. Ett sådant beteende går absolut inte i Barcelona där man lär sig ödmjukhet när man skolas upp i A-laget. Barcelona är laget som inte har reklam på tröjorna utan stöder i stället UNISEF. Här är det laget som är det viktigaste och inte den egna insatsen.
Om du glömmer Italien nu och anpassar dig en aning så kommer det att en fantastisk tid i Barca. Här blir du inte den största stjärnan utan här finns världens tre bästa spelare - Messi, Iniesta och Xavi men du kan bli riktigt stor om du lyckas.
Jag ser verkligen fram mot första seriematchen där anfallstrion då blir Henry-Zlatan-Messi. Stort!

Världens 50 bästa spelare.....i morgon visas de tre bästa som kan vara Messi, Xavi och Iniesta.

Kommentarer
Postat av: bettankax

Jag gillar din rubrik!

2009-07-29 @ 09:15:04
Postat av: Anonym

När jag hörde att bortåt 60000(!) vrålande fans häromdagen tog emot "frälsaren" från Rosengård på Camp Nou kan jag inte låta bli att fundera över denna vanvettiga hysteri. Ibramanía har visst brutit ut därnere och man tar sig för huvudet. Hur skall en enkel människa i ett par fotbollsskor klara av det här?



Fann en liten text i en värmländsk dagstidning, som avsåg en helt annan person, men som belyser farhågorna:



"Berömmelse är beroendeframkallande. Ju mer man får, desto mer vill man ha. Tills man märker att man mist kontrollen över sitt liv. Fast då är det för sent. Så lyder Rambolagen, som den har formulerats av filmstjärnan Sylvester Stallone, alias Rambo. Rambolagen smittar både idoler och fans och skördar allt fler offer i vår kändiskåta tid."



Vi får hoppas att goda krafter verkar i hans omgivning.

2009-07-29 @ 21:40:33
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

bettankax: Va bra!



Thomas H: Ja han måste känna en enorm press att lyckas men han verkar vara en cool kille. Jag tycker att det ska bli en spännande säsong i spanska ligan.

2009-07-30 @ 18:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0