Site Meter

Dalarnas första trädgårdsmässa

Fick just ett mail från en vänlig person med en ny trädgårdsmässa till min lista om Trädgårdsmässor 2009.
Den 23-24 maj kan man åka till Rättvik och se vad som bjuds. Se här.
Eller som det står i programmet:
Det ska handlas, sticklingar ska byta ägare, tips, idéer och inspirationen ska flöda
och blommorna prunka


Jag är hemma den här veckan....det är anledningen till alla dessa inlägg.

Trädgårdsspanaren
Funderade idag kring min andra blogg och att vissa av de äldsta spaningarnas bilder är ganska svaga och sedan är det ju så att trädgårdar och parker ständigt förändras. Jag tror att jag väljer att försöka hålla alla dessa spaningar så fräscha som möjligt och helt enkelt byta ut de äldre spaningarna då jag återbesöker en trädgård eller park men att jag sparar någon av de äldre bilderna.
Sedan hade jag tänkt lägga börja ut en Dagens trädgårdsspaning i varje inlägg här som är utvalt slumpmässigt i ett oerhört avancerat system....!  Så här kommer den första slumpade trädgårdsspaningen:

Dagens Trädgårdsspaning

Dagens musik
En massa låtar av Neil Young och den här.

Kommentarer
Postat av: Lena

Perfekt! Dina Dagens Växt är min favoritläsning!

Postat av: inger sundström

min med

ser bara hus från mina fönster



men på den frusna balkongen

väntar kastanjen med klibbiga knoppar

murgrönan som vill bli störra

den risiga kaprifolen som förhoppningsvis har överlevt

för att inte tala om den 15-åriga bonsai-tallen

den spinkiga syrenplantan

och den vildsådda almen



jag väntar med spänning på våren

2009-02-12 @ 16:07:57
Postat av: The Intercontinental Gardener

Så du är hemma den här veckan - så där är anledningen till att jag bli alldeles andfådd på alla nya inlägg... Mycket fina växtbilder, tack för dem! och jag fotar näsduksträdet här när det blir säsong.

Postat av: Ronja

Oj! Vilka fantastiska inlägg du har skrivit de senaste dagarna.

Tänkte passa på att berätta att jag har flyttat tillbaka till min gamla brottspla... förlåt, bloggplats skulle det vara.

Adressen är http://hundramiljoner.blogspot.com

Ses!

Ronja :)

2009-02-12 @ 17:26:53
URL: http://hundramiljoner.blogspot.se
Postat av: Ronja

.com ska det vara - inte .se som jag lyckades åstadkomma i URL'en.

2009-02-12 @ 17:28:43
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Claus

Ja, det gäller ju att hålla sig uppdaterad. Kul att du också lyssnar på Neil Young. Han håller länge till :-) /Claus

2009-02-12 @ 18:20:25
URL: http://koloniet.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lena: Kanske skulle sluta jobba och bara skriva Dagens växt hela dagarna då.



Inger Sundström: Vi väntar vidare...



The Intercontinental Gardener: Jag lovar att du ska få ta igen dig ett tag.



Ronja: Tycker mycket bättre om när du är tillbaka till din gamla plats faktiskt.



Claus: Ja han behöver inte bytas ut!

2009-02-12 @ 18:30:23
Postat av: ramona K

Är det Tryckfelsnisse på gång eller annat? Jag kommer inte åt Rättviksinformationen. Förmodligen blir det inget besök för vår del men det skulle vara intressant att se hur mässan är tänkt där.

Väntar med spänning för att se hur det blir med min vingad benvid i år. Den såg inte så lycklig ut i fjol. Klippte ner de vissna grenarna som du föreslog då. Det var nära att jag ryckte upp den innan jag kom på att ställa frågan.

Trevlig kväll

Ramona K

2009-02-12 @ 19:28:53
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

ramona K: Det är en PDF-fil och det kanske kan vara problem att öppna. Googla på Dalarnas trädgårdsmässa i stället. Håller tummarna för att din vingade benved ska må bättre i år. Trevlig kväll till dig också.

2009-02-12 @ 19:53:14
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Det börjar bli många trädgårdsmässor nu. Litet läskigt; så här brukar det vara precis innan folk tröttnar och hittar ett helt annat intresse.



Fast det är kanske bättre att njuta när det går :)

2009-02-12 @ 20:08:58
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Parkettodlaren: Du har rätt...kanske är stormen före lugnet.

2009-02-12 @ 20:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0