Site Meter

Charmiga Boo trädgård

 
 
Uppdatering 21 maj 2009
 
 
 




 
 
24 april 2009
 




Igår besökte vi en plats som var ny för mig. Boo trädgård på Värmdö visade sig ligga på en underbar plats vid Baggensfjärden. Eftersom det bara är början på trädgårdssäsongen så fanns det inte så mycket växter att köpa här ännu mer än en del perenner och kryddväxter. Däremot var det fullt med folk på uteserveringen och i butiken.
Så här skriver Hanna och Christel som driver Boo trädgård: ´´Boo Trädgård & Kafé, är en småskalig ekologisk handelsträdgård med kafé och affär. Här finner ni utvalda säsongsblommor och perenner, träd och buskar.
Det vi inte kan erbjuda på plats kan vi ofta beställa hem´´.


Butiken är välfylld med spännande produkter, hängmattor, böcker, blommor mm. Det första man tänker på när man besöker Boo trädgård är charmen och man känner av den kärlek som ägarna har till denna plats. Caféet erbjuder förstklassiga smörgåsar och bakverk och jag kan säga att jag nog aldrig ätit en godare smörgås än den jag beställde. En ciabatta med tonfiskröra kan jag verkligen rekommendera. Man sitter på cafémöbler, bänkar, solstolar eller ligger i hängmattor och hela tiden har man utsikt över Baggensfjärden som den här helgen fylldes med nysjösatta båtar av alla slag och in i kanalen gled Enköping sakta in.

Här finns även ett bad och det gör den här platsen till ett perfekt utflyktsmål, trädgård, ett härligt café  och man kan även vandra ´´Lugna promenaden´´ som är en promenadväg efter standkanten och bjuder på vackra gamla hus och en livlig båttrafik. Just den här varma vårdagen blev jag helt betagen av den här platsen och jag kommer med all säkerhet att återvända hit många gånger.











Kommentarer
Postat av: Susanna

Vilket härligt "reportage"! Jag upptäckte också denna plats i vintras då jag och min man gick en trädbeskärningskurs för Christel, en av ägarna. Då låg snön och de fick elda i kaminen i växthuset men man kände att det var ett personligt och mysigt ställe. Ha en bra måndag!

2009-04-27 @ 11:47:15
URL: http://balkongladan.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Susanna: De märks att de brinner för sin idé där på den vackra platsen och man måste nog se den under olika tider på året. Ha det gott själv!

2009-04-27 @ 18:26:35
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Vad glad jag blir över att Boo trädgård verkar vara i fin form igen. Den var så jättefin för några år sen, bytte ägare och efter det var den lite risig faktiskt. Den ligger så fint!

2009-04-27 @ 22:35:09
URL: http://kollitott.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Jo men det är lite charmigt ruffigt sådär...så att man trivs och känner sig välkommen.

2009-04-27 @ 22:58:07
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0